Blindrør eller skive ??
Fra : Thomas

Dato : 04-07-03 06:44

Hej.
Min Far har lige købt en Yamaha Neo's 30.

Da han vejer "en del", så er hastighed og optræk simpelthen så ringe at han
ønsker at få lidt mere liv i dyret.

Jeg har i den anledning set lidt på mulighederne for at fjerne
begrænsningerne.
Det som jeg gerne vil vide er hvor meget det hjælper at fjerne skiven i
variatoren, og så glemme udstødnings blindrøret i første omgang da jeg ikke
lige har en svejser, men derimod nok lige skulle kunne klare den med skiven.

Han behøver ikke at kunne race derudaf med 60-65Km/t, men kan man forvente
bedre optræk(vigtigst) og måske en topfart på ca. 45 Km/t bare ved at fjerne
skiven ???

Thomas.

Fra : Morten

Dato : 04-07-03 12:16

> Han behøver ikke at kunne race derudaf med 60-65Km/t, men kan man forvente
> bedre optræk(vigtigst) og måske en topfart på ca. 45 Km/t bare ved at
fjerne
> skiven ???

Skiven giver kun topfart. Det svarer lidt til at en bil får blokeret 4. og
5. gear. Når de bliver tilgængelige accelerer den ikke hurtigere.

Jeg kender ikke pågældende knallert, men fjernelse af anden begrænsning,
f.eks. blindrør, der har til hensigt at sætte motorens effekt ned giver både
topfart og acceleration. Fjernes blindrøret er det en god ide også at fjerne
skiven, så omdrejningerne enten kan udnyttes eller skåne motoren ved at den
kører samme hastighed ved lavere omdrejninger. Mange omdrejninger med lav
belastning er ikke godt i længden.

Mvh
Morten