Mailgruppe i Outlook 97
Fra : John Frandsen

Dato : 01-04-01 06:45

Jeg har tidligere stillet dette spørgsmål i
dk.edb.internet.software.mail+news uden at det affødte et svar - så nu
prøver jeg eksperterne i denne gruppe:

Er det muligt at oprette en gruppe af mailmodtagere, således at vi kan
udsende en enslydende mail til mange (80-90) modtagere på én gang ?

--

Mvh John

Tilmeld dit link på http://fp.worldonline.dk/fpeisl27461/

Fra : Michael

Dato : 01-04-01 16:19

Hvis du bruger outlook kan det godt lade sig gøre.
Vælg funktioner -> adressekartoktek -> ny -> ny gruppe. det burde klare
det!!

Michael

John Frandsen <john@talent.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:zOzx6.9173$o4.370982@news010.worldonline.dk...

Fra : John Frandsen

Dato : 01-04-01 18:42

"Michael" <elmi@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du bruger outlook kan det godt lade sig gøre.
> Vælg funktioner -> adressekartoktek -> ny -> ny gruppe. det burde klare
> det!!

Næh... Du taler om Outlook Express, jeg taler om Outlook.
Funktionen i Outlook Express kender (og bruger) jeg, og det er den samme
funktion jeg efterlyser i Outlook.

Fra : Michael

Dato : 02-04-01 08:33

Det var da skægt for jeg bruger outlook2000 og har oprettet en gruppe på den
beskrevne måde. men det er måske lige som humlebien der ikke ved den ikke
kan flyve..

nyhedsmeddelelse:JLJx6.10416$o4.475246@news010.worldonline.dk...

Fra : John Frandsen

Dato : 02-04-01 21:14

> [...]
den
> beskrevne måde. men det er måske lige som humlebien der ikke ved den ikke
Det kan jo tænkes at årsagen skal ses i at du bruger Outlook 2000 mens jeg
bruger Outlook 97 ?

Desuden har jeg nu fået funktionen, men den var ikke umiddelbart
tilgængelig. Først skulle der installeres et personligt adressekartotek ud
over de 'normale' kontaktpersoner.

Fra : Nis Hartvith

Dato : 01-04-01 20:35

Hej

Hvis det er i forhold til et netværk hvor alle brugerne er på samme
Exchange-server skal der oprettes en distributionsliste på serven i den
globale adresseliste. hvis der er brugere som er "uden for " jeres net skal
du oprette hver enkelt modtager under kontaktpersoner og derefter en
distributionsliste som indeholder alle disse kontaktpersoner. Filer- Ny
..distributionsliste.

Mvh
Speddnissen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-04-01 20:44

"Nis Hartvith" <speednissen@hotmail.com> skrev:

>Hvis det er i forhold til et netværk hvor alle brugerne er på
>samme Exchange-server skal der oprettes en distributionsliste på
>serven i den globale adresseliste.

Kan man ikke bare lave en gruppe på samme måde som med eksterne
adresser?

[klip - fuldt og unødvendigt bundcitat]
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)

Fra : John Frandsen

Dato : 01-04-01 20:51

"Nis Hartvith" <speednissen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis det er i forhold til et netværk hvor alle brugerne er på samme
> Exchange-server skal der oprettes en distributionsliste på serven i den
> globale adresseliste.
Vi har planlagt installation af Exchangeserver, men projektet bliver hele
tiden skubbet bagud på To-Do listen pga. andre mere presserende arbejder.

> [...]
> du oprette hver enkelt modtager under kontaktpersoner og derefter en
> distributionsliste som indeholder alle disse kontaktpersoner. Filer- Ny
Bingo!!! Det var lige præcis den funktion jeg skulle bruge!

Tak skal du have!