PhotoDraw Office 2000 til Windows/Office X~
Fra : Lexus

Dato : 04-07-03 07:56

Hej Gruppe!
Jeg håber nogen kan og vil hjælpe med dette spørgsmål.
Jeg kører nu Windows XP og Office XP standard. Til en større projekt skal
jeg bruge programmet Photo Draw, dette program har jeg på i Office 2000
Premium version. Spørgsmålet er:
Kan jeg uden det skaber problemer installerer Photo Draw version 2000 og
bruge den sammen med XP ?
Tak Tak det haster lidt for jeg vil gerne igang.
Med venlig hilsen
Lene

Fra : pre

Dato : 04-07-03 09:05

Den version af PhotoDraw (1) blev meget hurtigt erstattet af (2) og i en
periode kunne netop alle med Premium installeret få en gratis ombytning.
Senere er programmet udgået og kan kun erhverves gennem f. eks. Ebay.

Der er dog en svag mulighed for denne ombytning. Se gruppen PhotoDraw
Discussion som kan læses gennem "news;//msnews.microsoft.dk". (Hvis de
fleste indlæg igen er fjernet så kom igen, måske kan jeg grave dem frem fra
mit arkiv). Nævnt for en ordens skyld så er de fleste af gruppens "guruer"
gået over til "RealDraw" som udmærker sig både ved prisen (ca. $50) ,
resultaterne, og måden at håndtere stoffet på.

Når alt dette er sagt, så er der mange der har installeret i både WIN2000 og
i XP. Det lykkes åbenbart for nogen mens andre må fjerne programmet.
pre

Fra : Lexus

Dato : 04-07-03 11:48

Hej og tak for hurtig svar.
Helt forvirret, da jeg kørte Office 2000 havde jeg aldrig brugt PhotoDraw og
har derfor version 1, ´hvorfor blev denne erstattet af version 2 og hvorfor
er programmet udgået.
Pt. lige nu til mit store projekt har jeg brug for funktionen som er i
PhotoDraw "beskær billede efter en form" .
Ved du om RealDraw findes på dansk, og om den indeholder den funktion jeg
efterlyser.
Jeg hellere end gerne købe og betale, så det er ikke problemet.
Gider du at sende link til news://msnews.microsoft.dk hos mig sider den
serveren blev ikke fundet.
Der kan vel ikke ske noget ved at jeg installerer PhotoDraw 2000, jeg kan jo
bare gendanne ???
Med venlig hilsen
Lene

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 04-07-03 12:20

On Fri, 04 Jul 2003 12:47:33 +0200, Lexus wrote:

> Gider du at sende link til news://msnews.microsoft.dk hos mig sider den
> serveren blev ikke fundet.
Erstat dk med com

Eller kig lidt i denne gruppe gennem deja.com
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&group=microsoft.public.photodraw.discussion
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : pre

Dato : 04-07-03 13:55

News-adressen var forkert (Min tanketorsk) - news://msnews.microsoft.com er
mere effektiv.

1: Andre danske grafik programmer: Nix
2: Kontakt Microsoft (Danmark) og få hjælp til at installere PhD fra
Office2000 Premium på XP. Det burde kunne lade sig gøre at få en opdatering
til (2) som er bedre selv om den ikke videreudvikles.
3: Prøv at installere - går den så går den, ellers slet den igen
4: De fleste bedre prg. har beskærings procedurer med en eller anden måde at
udvælge. Hvis det er en retvinklet firkant så brug Photo Editor som er i de
seneste Office-pakker .
5: Der findes utallige grafikprogrammer på markedet. Det er almindeligt at
installere flere for at få bestemte funktuioner. Jeg har en aktuel,
kommenteret liste over programmerne, både freeware, som er gratis, og
shareware, som kan bruges i en begrænset periode og demoer som er
demonstrationsprogrammer for de store. Bli´r det aktuelt kan du få listen
(5 sider).