Meta tags
Fra : Lasse Jensen

Dato : 04-07-03 00:31

Hej derude...

Lige nu har jeg kun een meta tag på min hjemmeside. Den som viser
tegnsættet.

Er det en god idé at have mange mata tags på sin hjemmeside?

Jeg har tænkt på at indsætte:

1. = <meta name="keywords" content=""/>

2. = <meta name="description" content=""/>

Jeg vil indsætte dem, fordi jeg ville øge trafikken af besøgende
på min hjemmeside. Søgemaskinerne, skulle jo gerne opdage min
hjemmeside, når disse meta tags er indsat.

Men er det en god idé, eller er det bedre at undvære dem?

På forhånd tak

Med venlig hilsen Lasse Jensen...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 04-07-03 08:31

"Lasse Jensen" <lassejensen1@ofir.dk> skrev

> [...]
> hjemmeside, når disse meta tags er indsat.
>
> Men er det en god idé, eller er det bedre at undvære dem?

der er ikke så mange søge maskiner der bruger dem men de skader jo ikke så
det er jo ikke en dårlig ide

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-07-03 14:18

> [...]
> hjemmeside, når disse meta tags er indsat.
>
> Men er det en god idé, eller er det bedre at undvære dem?

Den mest brugte søgemaskine (så vidt jeg ved) er Google og den er fløjtende
ligeglad med de søgetags. Google går efter indholdet i <title></title> og

Vil du have Google til at opdage din side, er der to ting du kan (skal)
gøre:

1. Overtale nogen til at linke til din side (nogen, der i forvejen er
registreret i Google).
2. Fortælle Google, at din side er der (registrere den hos Google) - og
derefter vente tålmodigt de 6-8 uger det tager, inden Google kigger din side
igennem og registrerer den.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Lasse Jensen

Dato : 04-07-03 23:54

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Den mest brugte søgemaskine (så vidt jeg ved) er Google og den er fløjtende
> ligeglad med de søgetags. Google går efter indholdet i <title></title> og

Hvilken title?

Altså

<title>Overskrift</title>

eller

???

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-07-03 00:16

Lasse Jensen <lassejensen1@ofir.dk> skrev :

><title>Overskrift</title>
>
>eller

Førstnævnte, den sidste eksisterer mig bekendt ikke.
--
Knud

Fra : Lasse Jensen

Dato : 05-07-03 00:33

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Førstnævnte, den sidste eksisterer mig bekendt ikke.

Mærkeligt!

Den eksisterer på html.dk, prøv at se i kilde-koden.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-07-03 01:24

>Mærkeligt!
>
>Den eksisterer på html.dk, prøv at se i kilde-koden.

Mærkeligt, at jeg aldrig har lagt mærke til den før?

Jeg skrev: mig bekendt.

Men det er <title>, der er vigtigst, du kan sagtens bruge begge
dele.

Brug evt. guiden på http://www.metamaten.dk til at udforme din
metatags.
--