Søg i tekst streng...
Fra : Magnus

Dato : 03-07-03 14:37

Hvordan tjekker jeg om en tekst stump indeholder en bestemt sætning eller
ordsammensætning...?

varText="Hvis du ikke ønsker at modtage nyheder fra"

If varText = "ikke ønsker at" then
Tekst indeholder ord.
end if

/Magnus

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-03 15:01

Prøv at kigge her: http://www.w3schools.com/vbscript/func_instr.asp

--
Jacob

Fra : Philip

Dato : 07-07-03 14:22

> Hvordan tjekker jeg om en tekst stump indeholder en bestemt sætning eller
> ordsammensætning...?

I database-søgning bruger jeg LIKE

strSQL = "Select * from songs where title LIKE '%" & request("tekst") & "%'
or artist LIKE '%" & request("tekst") & "%'"

ovenstående SQL-sætning bruges til en søgefunktion, hvor brugerne kan søge
på kunstnere og sangtitler, som andre brugere har tastet ind gennem tiden.