problem med positionering
Fra : pepss

Dato : 03-07-03 12:27

på siden http://www.team-blitz.dk har jeg nogen kasser til logo, menu osv.
de kasser er sat men absolut positionering i css filen
http://www.team-blitz.dk/style/stylemain.css
når jeg ser siden med IE 6 ser det rigtig ud!
i Opera er kasserne længer ude mod venstre.
i Mozilla er kasserne rigtig nok men de li prikkerne er uden for menu kassen
og den border der er om "hele siden" er ikke height : 100% som jeg har sat
den til
er der nogen der kan hjælpe mig med at få siden til at se ens ud i alle
browser

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-07-03 14:19

"pepss" <olefriis@privat.dk> skrev
> [...]
> den til
> er der nogen der kan hjælpe mig med at få siden til at se ens ud i alle

Prikkerne kommer af, at du har sat menupunkterne på listeform. Forskellige
browsere renderer desværre lister forskelligt mht. venstre margin/padding.

Hvis du i stedet lader menupunkterne være ren tekst med et <br> i slutningen
af teksten ( og efter </a> ), skulle du være ude over det problem.

Vil du absolut have prikkerne, kan du indsætte dem som grafik foran hvert
menupunkt.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : pepss

Dato : 03-07-03 21:52

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev

> [...]
> browsere renderer desværre lister forskelligt mht. venstre margin/padding.

det blev så til at rykke det hele lidt mere.... jeg havde godt nok aldrig
trode at Mozilla og Opera ville blive problembørene da man altid høre at det
er IE der giver problemer....

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-07-03 23:40

> [...]
> trode at Mozilla og Opera ville blive problembørene da man altid høre at

Så har du nok siddet og kigget i IE, mens du designede. Havde du brugt Opera
eller Mozilla og blevet tilfreds med resultatet der, havde det været IE, der
lavede det forkert.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : pepss

Dato : 04-07-03 08:57

"Erik Ginnerskov" skrev

> [...]
Opera
> eller Mozilla og blevet tilfreds med resultatet der, havde det været IE,

det har du jo så også ret i!
nu har jeg jo lavet siden i XHTML og CSS for at komme uden om problemet men
at siden ikke se ens ud i "alle" browser (som jo så ikke lykkes)
er det en god ide at lave forskælige stylesheets efter browser og
operativsystemer?
eller er der for stor "snyd" men hvad de forskælige browser udgiver sig for
at være?

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 04-07-03 12:03

"pepss" <olefriis@privat.dk> writes:

> nu har jeg jo lavet siden i XHTML og CSS for at komme uden om problemet men
> at siden ikke se ens ud i "alle" browser (som jo så ikke lykkes)

Et kræver jo desværre at man holder sig til den delmængde af CSS som
IE forstår.

> er det en god ide at lave forskælige stylesheets efter browser og
> operativsystemer?
> eller er der for stor "snyd" men hvad de forskælige browser udgiver sig for
> at være?

Jeg "plejer" at skrive standard CSS, og så tilføje "patches" til IE.
Det kan man bruge IE's "betingede kommentarer" til.
<!--[if IE]> dette ses kun af IE <![end if]-->
Jeg ignorerer Netscape 4 og håber på at den ikke crasher.
/L

Fra : pepss

Dato : 05-07-03 08:40

"Lasse Reichstein Nielsen" skrev i en meddelelse

> Jeg "plejer" at skrive standard CSS, og så tilføje "patches" til IE.
> Det kan man bruge IE's "betingede kommentarer" til.
> <!--[if IE]> dette ses kun af IE <![end if]-->

nu er IE jo den eneste der vister siden rigtig
hvad med operativsystemer? hvor meget har de at sige?

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 06-07-03 21:32

> Prikkerne kommer af, at du har sat menupunkterne på listeform. Forskellige
> browsere renderer desværre lister forskelligt mht. venstre margin/padding.

Kan man så ikke definere margin og padding i css, og på den måde komme
udenom problemet og samtidig have sin menu på listeform?

--
Ryan

Fra : pepss

Dato : 06-07-03 21:43

"Ryan Kristensen" skrev
Forskellige

> Kan man så ikke definere margin og padding i css, og på den måde komme
> udenom problemet og samtidig have sin menu på listeform?

det har jeg prøvede men da der er meget stor forskel på hvordan browseren
"ser" det er man "nød" til at lave forskelligt stylesheet alt efter browser