Med glOrtho angiver du et rum hvor i dine 3D objekter befinder sig.
Parameterne giver mere eller mindre sig selv. "left" og "right" angiver
venstre og højre clipping plane, "bottum" og "top" det nederste og øverste
clipping plane og "near" og "far" det "rummelige" clippingplane. For at få
vist dine 3D objekter skal du være opmærksom på, at de skal befinde sig i
det rum du angiver med glOrtho, ellers kan du ikke se dem.
Jeg kan varmt anbefale dette link:
http://fly.srk.fer.hr/%7eunreal/theredbook/
I kap. 3 er der en forklaring til glOrtho.
Endvidere er der også nyhedsgruppen comp.graphics.api.opengl
Mvh
Allan Weber
Klaus Petersen wrote:
> Hej NG.
>
> Jeg har uden de helt store problemer fået glOrtho2D til at virke (efter
> lidt hjælp i gruppen her).
>
> Men forsøger jeg at gå et skridt videre og bruge glOrtho, opnår jeg ikke
> andet en black-screen effekten.
>
> Er der en venlig sjæl der kunne forklare mig hvordan jeg bruger glOrtho?
>
> void glOrtho ( GLdouble left, GLdouble right, GLdouble bottom, GLdouble
> top, GLdouble near, GLdouble far)
>
> Klaus.