Hvilken mailserver?
Fra : Jimmy

Dato : 03-07-03 11:51

Hej

Jeg ønsker følgende:
- at kunne oprette 20-30 pop3-konti for 25 forskellige domæner
- Webmail
- Hvis muligt - IMAP og Procmail

Jeg har følgende:
- 2mbit ADSL
- RedHat 9.0 textmode server
- Alle domæner hos gratisdns

Hvilket produkt skal jeg se på?
Det vil absolut være en fordel, hvis det er let at installere og sætte op

Mvh
JImmy

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 03-07-03 12:17

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> writes:

> - at kunne oprette 20-30 pop3-konti for 25 forskellige domæner
> - Webmail
> - Hvis muligt - IMAP og Procmail

> Hvilket produkt skal jeg se på?

Det kan stort set alle - imp/squirrelmail/sqwebmail som webmail;
exim/postfix/sendmail/qmail (sidstnævnte med vpopmail) som MTA og
courier-imap/uw-imap/osv. som IMAP-server (der er et bjerg af
IMAP- og POP3-servere; jeg kan ikke lige komme på nogen).

/Rasmus

I am free of prejudices. I hate everyone equally.

Fra : Doc Nielsen

Dato : 04-07-03 02:37

Rasmus Bøg Hansen said:
[snip]
> courier-imap/uw-imap/osv. som IMAP-server (der er et bjerg af
> IMAP- og POP3-servere; jeg kan ikke lige komme på nogen).

jeg kan klart anbefale dovecot imap.

- Doc

Fra : Max Andersen

Dato : 03-07-03 12:21

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg ønsker følgende:
> - at kunne oprette 20-30 pop3-konti for 25 forskellige domæner
> - Webmail
> - Hvis muligt - IMAP og Procmail

Jeg er glad for qmail, vpopmail, qmailadmin og squirrelmail

> Jeg har følgende:
> - 2mbit ADSL

Begge veje? eller 2mbit down og 512 up? ligemeget, for det lave antal konti
er der intet problem, medmindre du har en 2mbit/128kb som nok lige er lav
nok til større mails....

> - RedHat 9.0 textmode server
> - Alle domæner hos gratisdns
>
> Hvilket produkt skal jeg se på?

Jeg har nævnt mit bud højere oppe. Det er også kanon stabilt.

> Det vil absolut være en fordel, hvis det er let at installere og sætte op

Hellere svært at sætte op og mere stabilt end nemt og sætte op og mere
ustabilt. Sådan er det altid med servere.....

Max

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 03-07-03 12:27

Jimmy wrote:
> - at kunne oprette 20-30 pop3-konti for 25 forskellige domæner

Red Hat Linux 9 har "postfix" og "imap" pakkerne til dette.

> - Webmail

Den har Squirrelmail til formålet. Pakken hedder "squirrelmail"

> - Hvis muligt - IMAP og Procmail

Imap kommer samtidigt med pop3 i pakken "imap", og "procmail" pakken er også
standard.

> Hvilket produkt skal jeg se på?

Intet. Du har alt, hvad du skal bruge på din Red Hat 9 CD'ere, hvis det
da ikke allerede er installeret. Skriv følgende fra en prompt:

rpm -q postfix procmail imap squirrelmail

så vil du se, om du allerede har alle fire installeret.

Hilsen,

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-07-03 21:25

Lars Dybdahl skrev Torsdag den 3. juli 2003 13:27 i dk.edb.system.unix:

> Den har Squirrelmail til formålet. Pakken hedder "squirrelmail"

Den måtte jeg straks installere, men jeg kan ikke få den startet, har
du et hint til hvad der skal opsættes hvor, og hvilken URL den skal
have for at starte?

Ivar Madsen

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 05-07-03 01:22

Ivar Madsen wrote:

> Den måtte jeg straks installere, men jeg kan ikke få den startet, har
> du et hint til hvad der skal opsættes hvor, og hvilken URL den skal
> have for at starte?

Der ligger et perl script et sted som du skal køre, så kommer du ind i en
fin lille menu hvor du kan sætte server osv. op.
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Claus Alboege

Dato : 03-07-03 12:37

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> writes:

> Hej
>
> Jeg ønsker følgende:
> - at kunne oprette 20-30 pop3-konti for 25 forskellige domæner

qmail som mta og vpopmail for nem styring af virtuelle brugere i
virtuelle domainer. Brugerinfo kan ligge i txtfiler, ldap- eller
sqldatabaser.

> - Webmail

sqwebmail, squirrelmail, imp, find selv paa flere :)

> - Hvis muligt - IMAP og Procmail

courier-imap og maildrop (procmail erstatning)

For mere info kan du kigge paa:

http://www.lifewithqmail.org/
http://shupp.org/toaster/ (er dog ikke helt uptodate)
http://matt.simerson.net/computing/mail/toaster/
http://cr.yp.to/qmail.html
http://www.inter7.com/courierimap.html

/Claus A

Fra : Nicklas Uhlen

Dato : 04-07-03 23:26

Hej Jimmy

Jeg bruge en linux dis. e-smith server den har et dejligt web interface til
configurering af bruger og domæner
du kan se hvad den kan her www.e-smith.org

Hilsen

Nicklas