Undervands blyant
Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 03-07-03 11:02

Hej,

Jeg mangler en blyant egnet til at skrive med under vandet, nogle har
forslået at jeg bruger en stiftblyant men jeg synes en alminde slags blyant
ville være at foretrække.

Københavns Sportsdykkerklub - Http://www.KoebenhavnsSportsdykkerklub.dk

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 03-07-03 11:51

Jonas Lüttichau:

> Jeg mangler en blyant egnet til at skrive med under vandet, nogle
> har forslået at jeg bruger en stiftblyant men jeg synes en alminde
> slags blyant ville være at foretrække.

Jeg bruger blot en almindelig.

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Mads Madsen

Dato : 03-07-03 13:08

Peter Fjelsten wrote:
> Jeg bruger blot en almindelig.

Efter bare 2 dyk var den blyant, som fulgte med mine wetnotes, sprækket og
aldeles ubrugelig. Jeg har tænkt på om man evt. kunne finde en alm. blyant
som er lavet af blød plast. Hvad bruger du Peter?

Mads Madsen

Fra : Nicholas von Rosen

Dato : 03-07-03 13:20

Jeg snører lidt gaffa tape i begge ender af blyanten - det gør at de ikke
"flækker"....

Nicholas

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 03-07-03 13:22

Nicholas von Rosen:

> Jeg snører lidt gaffa tape i begge ender af blyanten - det gør at
> de ikke "flækker"....

Samme her - det holder også en snor til blyanten.

Fra : Tom Folkmann

Dato : 04-07-03 10:54

Hej Nick, du må være umådelig stolt over, at vide at du har en DIR blyant

Tom

Fra : Nicholas von Rosen

Dato : 07-07-03 08:26

Ja, det er jeg da

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 03-07-03 15:22

Mads Madsen wrote:
>Jeg har tænkt på om man evt. kunne
> finde en alm. blyant som er lavet af blød plast. Hvad bruger du Peter?

Det var også det jeg tænkte på.. :)

Københavns Sportsdykkerklub - Http://www.KoebenhavnsSportsdykkerklub.dk

Fra : Poul Andersen

Dato : 03-07-03 19:23

I ikea kan man få nogle fine små " gratis " blyanter, og så er det bare om
at have et lager

Poul

Fra : Søren Damgaard

Dato : 04-07-03 07:24

Hvilken type stift er bedst - Hård eller Blød - og afhænger det af
hvilken type materiale man skriver på.

mvh
Søren

Fra : Morten Saabye

Dato : 04-07-03 08:47

Desværre er blyanterne fra Ikea så bløde i stiften (ikke at misforstå),
så de bliver slidt op i løbet af 0,5.. Gå i en Tigerbutik el. lign. og
køb en pakke alm. blyanter for en 10´er.. (Helst HB-hårdhed)

/Morten

Fra : Henrik Manley

Dato : 04-07-03 08:58

De 4-5 gange jeg har haft for noget at skrive/tegne med har jeg brugt en
blød tømmerblyant. Den kunne tåle vandet og man kunne spidse den med kniven
når den var slidt.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Bock

Dato : 04-07-03 16:43

Hvad skriver i på ?

Er hvid afløbsrør ok ?

vh Lars

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 04-07-03 16:55

Bock:

> Hvad skriver i på ?

Richies Wetnotes.

> Er hvid afløbsrør ok ?

Ikke for mig.

Fra : TJOR

Dato : 05-07-03 07:13

OK, kald mig bare amatøragtig og begynd at kaste med vandmænd......

Men jeg har altså tilladt mig selv at bruge en nem løsning. I diverse
dykkerbutikker sælger de rent faktisk skriveplader med tilhørende blyant,
som kan tåle en hvis mængde vand. Min plade har været med på 75 dyk og
hverken plade eller blyant fejler noget. Og skulle man på et tidspunkt løbe
tør for bly i anten, så kan man sørme bare købe en ny eller selv skifte den
på bedste DIR-vis som Peter beskrev.

Men jeg ved godt at det er for let en løsning.

Tjor