Password løsning med session objektet
Fra : søren

Dato : 03-07-03 03:00

Jeg bliver nød til at have lidt hjælp angående hvordan man kan
tilføje flere brugere med nye password og brugernavn til dette
Login script fra HTML.DK >Tutorials.
Script er meget godt og virker men hvis man kun har begrænset
muligheder for at tilføje flere brugere er det ikke særligt
brugervenligt i længden. (1 Bruger er for lidt)

Så hvis der er nogle kloge hoveder derude som har en ASP kode til
at løse dette problem så send en mail til
Søren E-mail: dsl52640@vip.cybercity.dk

Jeg bliver supeeeeeeeer glad hvis det kan løses.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 03-07-03 08:08

"søren" <dsl52640@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> muligheder for at tilføje flere brugere er det ikke særligt
> brugervenligt i længden. (1 Bruger er for lidt)

http://asp-faq.dk/article/?id=49

I stedet for at bruge et fast password, kan du kontrollere om det indtastede
password findes i databasen. Hvis det gør, kan du sende brugeren videre,
enten til en side hvor de selv kan rette password eller til en side med
andre muligheder.

Skift af password kan let gøres via en side med en form. Lav en update af
tabellen med password.

dim strSQL, oRs, strPWD
strPWD= request.form("strformPWD")
strSQL = "SELECT PWD FROM tabel WHERE (PersonId = " & strPersonID & ")"
set oRs = openRecordset(strSQL)

oRs("PWD") = strPWD
oRs.update

--