Gulvet siger "klonk"...
Fra : Kenneth Pedersen

Dato : 02-07-03 21:22

Hejsa

Jeg har lagt et spånplade gulv i min stue, men det har taget røven på mig.
Pladerne er lagt oven på strøer som ligger oven på et undergulv af beton.
Der er 1 sted hvor gulvet "klonker" når man går på det. Det er den ene strø
der ikke er understøttet ordentlig.
Jeg mener at have læst om noget værktøj man kunne bruge til det formål. Det
er noget med at man borer ned igennem den strø der skal understøttes,
derefter skruer man en "dims" i som så får fat i undergulvet og støtter. Til
sidst laver men en prop og sætter i hullet.
Er der nogen der kender til dette værktøj, eller skal jeg have gulvet af
igen?

Mvh
Kenneth Pedersen

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 02-07-03 21:42

> [...]
> sidst laver men en prop og sætter i hullet.
> Er der nogen der kender til dette værktøj, eller skal jeg have gulvet af

Du har "næsten" læst rigtigt. Det er nogle specielle skruer, som kan købes
hos bla. Carl F og andre engrosforretninger. Jeg mener ikke du skal bruge
specialværktøj, kun et propbor. Men når du har spånpladegulv, er det vel
dækket af et tæppe eller lign. og så kan du bare spartle hullet over.

Hilsen Thorleif

Fra : Tømreren

Dato : 02-07-03 22:03

"Kenneth Pedersen" <FJERN-DETTEkenneth.pedersen@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:3f033eef$0$97217$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> sidst laver men en prop og sætter i hullet.
> Er der nogen der kender til dette værktøj, eller skal jeg have gulvet af

Det du søger hedder en Gulvjack....du kan få dem i et byggevarehus,og de
kræver ikke specialværktøj,kun en boremaskine og en skruemaskine.

Mvh
Tømreren

Fra : Kenneth Pedersen

Dato : 03-07-03 05:58

> [...]
> sidst laver men en prop og sætter i hullet.
> Er der nogen der kender til dette værktøj, eller skal jeg have gulvet af

Tak for svarene...

Mvh Kenneth Pedersen