Trace på submit af form
Fra : jan ohrt

Dato : 02-07-03 20:31

Hej derude, nogen der kan hjælpe?
Jeg har en form som, når den submittes, gør een af 2 ting:
enten vises en side med valideringsfejl (skrevet som
response.write) eller også rediregeres til en "tak for det-side"

Kan man på nogen måde trace på at en bruger har submittet formen
og derfor ikke kan gøre det igen, eventuelt i form af en
fejlbesked i stil med "du har allerede sendt formularen".

På forhånd tak for hjælpen, og håber dette var den rigtige
nyhedsgruppe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-07-03 21:02

"jan ohrt" <ohrt@privat.dk> skrev
> [...]
> og derfor ikke kan gøre det igen, eventuelt i form af en
> fejlbesked i stil med "du har allerede sendt formularen".

Jeg vil mene, du skal over i noget serverside, for at klare den opgave. Prøv
at spørge i news:dk.edb.internet.webdesign.serverside eller
news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp eller

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Daniel

Dato : 03-07-03 10:22

"jan ohrt" <ohrt@privat.dk> wrote in message news:bdvbu1$n0i$1@sunsite.dk...
> Kan man på nogen måde trace på at en bruger har submittet formen
> og derfor ikke kan gøre det igen, eventuelt i form af en
> fejlbesked i stil med "du har allerede sendt formularen".

Hvis det handler om over længere tid at holde styr på, hvem der har
submittet en form, har Erik ret i at du skal bruger server-side-scriptsprog.
Men hvis din situation er den, at det er muligt umiddelbart at klikke
submit-knappen flere gange i den samme form (f.eks. hvis du submitter formen
til en anden frame), kan du deaktivere submit-knappen idet den bliver
klikket. Det kan du gøre ved at tilføje en onClick-eventhandler til
submitknappen, f.eks.

onClick="this.form.submit(); this.disabled = true;"

- så kan knappen ikke klikkes flere gange.

Venlig hilsen
Daniel

--
There are 10 kinds of people: Those who know binary and those who don't.

Fra : jan ohrt

Dato : 03-07-03 16:27

Daniel wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> submitknappen, f.eks.
>
> onClick="this.form.submit(); this.disabled = true;"

Tak Daniel, jeg tror det lige var det jeg manglede

Venlig hilsen
Jan

Fra : Daniel

Dato : 03-07-03 16:34

"jan ohrt" <ohrt@privat.dk> wrote in message news:be1hvc$a3m$1@sunsite.dk...
> Tak Daniel, jeg tror det lige var det jeg manglede
>
> Venlig hilsen
> Jan

Kein probleim =)