Sp.1: Farver og udprint? | Sp.2: Frames og~
Fra : Lars Andersen

Dato : 02-07-03 17:29

Hej gruppe!

Jeg har fulgt den begyndervenlige guide på html.dk
og har i forfølgelse deraf et par spørgsmål vedr. min første hjemmeside.

Siden det drejer sig om er følgende:
http://www.korsmann.1go.dk/

Spørgsmål 1:
Når en besøgende klikker udprint, og baggrundfarven er sort og tekstfarven
hvid,
udprinter den besøgendes printer så også hele papiret sort og derpå den
hvide tekst?

Spørgsmål 2:
Er det muligt at gøre sådan, at når en besøger udprinter en side,
at han ikke udprinter navigationsframen?

Spørgsmål 3:
På den første side - Opstilling - vil jeg gerne have tekst til at fortsatte
nedaf
(også efter billedet) - ikke rykke ind under billedet. Er det muligt?
Hvordan?

Håber mine spørgsmål kan forstås og er til at besvares

Med venlige hilsner
Lars Andersen

P.S: Hvis der ellers er noget der springer i øjnene (fejl etc.) må I endelig
sige til.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-07-03 20:45

"Lars Andersen" <larsandersen1985@_FJERN_hotmail.com> skrev
> [...]
> hvid,
> udprinter den besøgendes printer så også hele papiret sort og derpå den

Det afhænger af brugerens egne indstillinger i browseren. Har brugeren
indstillet sin browser til at udprinte baggrundsfarve, bliver det en sort
side med hvid skrift. Har brugeren derimod sat sin browser til at ignorere
baggrundsfarve, bliver det en hvid side med mørk skrift.

> Spørgsmål 2:
> Er det muligt at gøre sådan, at når en besøger udprinter en side,
> at han ikke udprinter navigationsframen?

Ja, sæt en udprint-knap på den side, der skal udprintes. Eller skriv på
siden, at der skal klikkes en gang på den side, inden der udprintes.
Se www.hjemmesideskolen.dk/scripts/printud.asp

> [...]
fortsatte
> nedaf
> (også efter billedet) - ikke rykke ind under billedet. Er det muligt?

Ja, hvis både billede og tekst indsættes med float:left, fortsætter teksten
lige ned. Hvis kun billedet indsættes med float:left, løber teksten ind
under billedet, hvis den når længere ned end billedet.
Se www.hjemmesideskolen.dk/html/float.asp

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Lars Andersen