Semidry/våddragt
Fra : Peter F.

Dato : 02-07-03 16:34

Hvad er fordele og ulemper ved en semidry-dragt, fremfor en alm våddragt?
Dragten vil primært skulle bruges i danske farvande. Indtil videre har jeg
kun dykket i 7mm våddragt.
Skal tykkelsen af en semidry være den samme som en våddragt (7mm)?
Hvad med komfortforskellen på de to typer??? Hvor meget varmere end en 7mm
våddragt er en semidry?
Venlig hilsen Peter

Fra : Jan Petersen

Dato : 02-07-03 20:22

"Peter F." <*remove*pfs@lightship.fjerndette.dk> wrote in

> [...]
> Skal tykkelsen af en semidry være den samme som en våddragt (7mm)?
> Hvad med komfortforskellen på de to typer??? Hvor meget varmere end en

jeg tror ikke der er forskel på komforten, hvis man ser bort fra at en
semidry måske er lidt varmere en en våddragt. Det afhænger mere af
pasformen efter min overbevisning. Dog tror jeg ikke på at der findes nogen
semi-dry der er varm nok til at buge året rundt i Danmark. Hvis det var din
hensigt vil jeg anbefale en tørdragt.

jan

Fra : Kim Nielsen

Dato : 03-07-03 22:44

Jeg dykker i en semidry dragt af mærket Waterproof. Det er en 7mm uden hætte
og jeg har så en ekstra 7mm "vest" uden på. Sidstnævnte er også en
Waterproof og har påmonteret hætte.
Dragten var rigelig varm til mig da jeg dykkede i +1 grad vand i halve timer
i december og januar måned. I øjeblikket er det rigeligt med inderdragten
ved strandyk. Så bruger jeg bare en løs hætte i stedet. Hvis jeg tager begge
to på er jeg nød til at lukke lidt friskt vand ind en gang imellem. Ellers
bliver der simpelthen for varmt!

Mvh Kim Nielsen