Fyringsolie
Fra : Mette & René

Dato : 02-07-03 16:09

Hej NG

Vi ville lige høre hvad i giver for fyringsolie¨.
Vi har købt hus og vi kan få an rabat igennem firmaet som lyder på 300 kr.
for 1000 liter skulle det være billigt?

MVH René

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 02-07-03 16:19

>Vi ville lige høre hvad i giver for fyringsolie¨.
>Vi har købt hus og vi kan få an rabat igennem firmaet som lyder på 300 kr.
>for 1000 liter skulle det være billigt?

Er det rabatten der er på 300 kr. eller er det totalt for 1000 liter?
Det må næsten være det første.

Fra : Mette & René

Dato : 02-07-03 16:41

> Er det rabatten der er på 300 kr. eller er det totalt for 1000 liter?
> Det må næsten være det første.

Ja, det er rabatten der er på 300, ellers var det kanon billigt, men det er
en rabat på 300, og det er fra metax, fyringsolien

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 02-07-03 16:44

>Ja, det er rabatten der er på 300, ellers var det kanon billigt, men det er
>en rabat på 300, og det er fra metax, fyringsolien

Ok. Så lyder det som en "normal" rabat, som du vil kunne få gennem
mange foreninger m.m. Så det er nok ok.

Mvh. Brian

Fra : tb

Dato : 02-07-03 18:40

Jeg får 300 ved Shell gennem mit firma. Tilgengæld fik jeg ingen rabat ved
første ordre. Det gør man normalt.

Så skifter man frem og tilbage kan man også godt få 300kr pr gang (fik vist
endda 400 ved Statoil forrige gang).

Prisen for fyringsolie er vel omkring 5.20/l x 1000 - 300 = 4900...
"Brian B. Christensen" <not_for_public@invalid.address> skrev i en
meddelelse news:7dv5gvopcln82ipl5h5na1fnqle8i4fg8n@4ax.com...

Fra : Felix

Dato : 02-07-03 20:26

On Wed, 2 Jul 2003 19:40:14 +0200, tb wrote:

>Så skifter man frem og tilbage kan man også godt få 300kr pr gang (fik vist
>endda 400 ved Statoil forrige gang).

Hvordan er du stillet med den lovpligtige olietanksforsikring?
Har du helt styr på det?

m. v. h.

Fra : tb

Dato : 03-07-03 05:01

Hvis du køber ved en af de danske, er det en del af prisen
Selv hvis du henter selv OK, så skal du bare gemme kvitteringen.

Fra : Felix

Dato : 02-07-03 20:23

On Wed, 2 Jul 2003 17:08:49 +0200, Mette & René wrote:

>Vi ville lige høre hvad i giver for fyringsolie¨.
>Vi har købt hus og vi kan få an rabat igennem firmaet som lyder på 300 kr.
>for 1000 liter skulle det være billigt?

Selve rabatten siger ikke meget.
Det er den pris du skal betale, som er interessant.

Find priserne under 'fyringsolie' på
<http://benzinguide.infomarked.dk/>
eller ring til selskaberne.

Træk så rabatten fra, og du får et reelt sammenligningsgrundlag.
Husk at undesøge mængderabatter og rabatter ved automatisk
levering.

Spørg også efter prisen på det lovpligtige eftersyn af fyret, som
du enten kan købe for sig selv, eller sammen med automatisk
levering.

Til lykke med huset; nu kommer der mange ting at tænke over.
Kan det betale sig at skifte til et moderne fyr, som udnytter
olien meget bedre? Det kan måske tjene sig hjem meget hurtigt, og
derefter give overskud på oliekontoen.

Har i overvejet at skifte til træpiller eller korn som brændsel?
Er anlæget optimalt isoleret, så det er jer selv som bestemmer
temperaturen i fyrrummet?

m. v. h.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 05-07-03 17:00

Hejsa,

"Mette & René" <metterene@tdcspace.dk> wrote in

> Vi ville lige høre hvad i giver for fyringsolie¨.

Tjaeh - dagspris.

> Vi har købt hus og vi kan få an rabat igennem firmaet som lyder på 300
> kr. for 1000 liter skulle det være billigt?

Det lyder rimeligt nok. Vi har en varmekonto hos Kai Dige Bach (tidligere A1
olie) hvor man indbetaler et fast beløb hver måned, når kontoen er i deres
favør er den rentefri, når den er i vores favør får man en eller anden
rimelig rente. Det fungerer fint - og priserne er der vist ikke den store
forskel på.

Men det kan godt betale sig at spekulere lidt i hvornår olien er billig vs
hvornår den er dyr. Som nu her lige efter Irak krigen, da fik den et
ordenlig dyk nedad. 5. maj kostede 1000 L 5.385 kr, hvor den midt i marts
kostede 6.945 kr. Så der er noget at spare ved at følge lidt med der..

** Lars

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-07-03 20:58

On 05 Jul 2003 16:00:03 GMT, lars@image.dk (Lars Knudsen) wrote:

> [...]
>ordenlig dyk nedad. 5. maj kostede 1000 L 5.385 kr, hvor den midt i marts
>kostede 6.945 kr. Så der er noget at spare ved at følge lidt med der..

Nu har jeg ikke oliefyr, men det kunne jo være jeg fik en dag. Så måske
et lidt dumt spørgsmål: Kan man fyre med dieselolie i et oliefyr?

(Ja, nu er der nok nogen som vil råbe om om at det da aldrig kan svare
sig. Men hvis man kan få dieselolie til 4,49 pr liter, så sparer man jo
en pæn slat penge i forhold til de ca. 5,39 der er nævnt ovenfor.)

http://www.gartneriet.dk

Fra : Leonard

Dato : 05-07-03 21:23

--
Leonard
http://www.speedbaadsskolen.dk - Speedbådskørekort, nemt og billigt.

Fra : Martin Bech

Dato : 06-07-03 11:17

In article <3bbegvgenddaquc5onl2j963d901kf4epp@4ax.com>,
> [...]

> sig. Men hvis man kan få dieselolie til 4,49 pr liter, så sparer man jo
> en pæn slat penge i forhold til de ca. 5,39 der er nævnt ovenfor.)

Jeg fik samme tanke den dag, hvor dieselprisen var så lav. Men man
kommer jo ikke langt med en 20 Liters Jerrycan til transporten mellem
tankstation og privat tank

--
Med venlig hilsen / Greetings from

Martin Bech
http://www.MartinBech.dk Mail: Remove XYZ from mail address.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 06-07-03 14:55

Hej Mads,

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> wrote in

> Nu har jeg ikke oliefyr, men det kunne jo være jeg fik en dag. Så måske
> et lidt dumt spørgsmål: Kan man fyre med dieselolie i et oliefyr?

Ja, det kan man sagtens.

> (Ja, nu er der nok nogen som vil råbe om om at det da aldrig kan svare
> sig. Men hvis man kan få dieselolie til 4,49 pr liter, så sparer man jo
> en pæn slat penge i forhold til de ca. 5,39 der er nævnt ovenfor.)

Jow - er det et dumt spørgsmål at stille - hvor kan man købe diesel til den
pris henne??

** Lars

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-07-03 17:30

On 06 Jul 2003 13:55:25 GMT, lars@image.dk (Lars Knudsen) wrote:

>Jow - er det et dumt spørgsmål at stille - hvor kan man købe diesel til den
>pris henne??
I Hjørring og nærmeste omegn - hvis man kommer på de rigtige dage.
I dag var det i øvrigt nede på 4,47.

http://www.gartneriet.dk