Moms på udbetaling til sig selv?
Fra : Jan

Dato : 02-07-03 12:58

Hej

Skal men betale udgående moms af beløb(løn) man trækker ud af sit private
firma til sig selv?

Det har jeg gjort i lang tid men er nu komme i tvilv om der skal afregnes
moms af disse beløb som egentlig er B-inkomst for mig, da jeg modtager
supplerende dagpenge som hovedinkomst.

Håber nogen kan give et fornuftigt svar.

Hilsen
Jan

Fra : Leif Jensen

Dato : 02-07-03 13:18

> [...]
> supplerende dagpenge som hovedinkomst.
>
> Håber nogen kan give et fornuftigt svar.

Selvfølgelig skal du ikke betale moms af penge du trækker ud privat - men
sig det
endelig ikke højt til vores skatteminister - jeg tror det må være undgået
hans opmærksomhed :)

Mvh
Leif Jensen

Fra : Jan

Dato : 02-07-03 13:51

Hej Leif.

tAk for dit svar - nu kan jeg bedre forstå det
Hilsen
Jan

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-07-03 16:48

Leif Jensen wrote:

> [...]
> sig det
> endelig ikke højt til vores skatteminister - jeg tror det må være undgået

Pladder, men du bør bruge et par tusind kr til at få din opgørelse vurderet
af en revisor,
du mangler helt sikkert fradrag for møj mer end det koster.

Og det arbejder jeg med til daglig, men er først til rådighed fra 1.8

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.