Sovehems?
Fra : Mogens Dammand

Dato : 01-07-03 22:51

Jeg går og overvejer at lave en hems på ungernes værelser.

Må man det, og i så fald hvor store må man lave dem uden at søge om
tilladelse??

Mvh
Mogens

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-07-03 23:02

> Må man det, og i så fald hvor store må man lave dem uden at søge om
> tilladelse??

Det står i bygningsregelementet og det kan findes på www.restinfo.dk
Bor du i hus skal du kigge i "småhusreglementet fra 1998"

(Jeg kan ikke huske tallene i hovedet, men har set at der står der...)

/A

Fra : Mogens Dammand

Dato : 02-07-03 18:37

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Bor du i hus skal du kigge i "småhusreglementet fra 1998"
>
> (Jeg kan ikke huske tallene i hovedet, men har set at der står der...)

Jeg har flere gange prøvet at komme ind på det link du gav, findes ikke.

Prøvede så at bytte om på st og kom så ind på en side. jeg ved ikke om det
er den du hentyder til, men jeg kan ikke finde noget om småhusreglement.

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-03 21:12

On Wed, 2 Jul 2003 19:37:27 +0200, "Mogens Dammand"
<m.dammand@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>er den du hentyder til, men jeg kan ikke finde noget om småhusreglement.

prøv google - søg på "småhusreglementet"

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-07-03 12:26

> Prøvede så at bytte om på st og kom så ind på en side. jeg ved ikke om
det
> er den du hentyder til, men jeg kan ikke finde noget om
småhusreglement.

yep sorry min stavefejl - det er http://www.retsinfo.dk/ og så under
"retsinformation" at man kan søge

BEK nr 60027 af 25/06/1998 Bekendtgørelse om bygningsreglement for
småhuse

3.4.6 Indskudte etager (hemse) betragtes ikke som selvstændige
beboelsesrum, når gulvarealet højst er 4,5 m².

Til gulvarealet medregnes kun den del, hvor den fri højde er 1,0 m
og derover.

(3.4.6) Det er en betingelse, at den indskudte etage står i åben
forbindelse med det rum, den er indbygget i. Hvis en indskudt etage er
større end 4,5 m², betragtes den som et beboelsesrum og skal opfylde
kravene hertil. Uanset hemsens størrelse skal den have overflader i
overensstemmelse med bestemmelserne for overflader i det pågældende rum,
se afsnit 4.3.6. Er flere hemse indbyrdes forbundne, opgøres arealet af
disse samlet.

/A

Fra : Mogens Dammand

Dato : 03-07-03 19:24

> [...]
> overensstemmelse med bestemmelserne for overflader i det pågældende rum,
> se afsnit 4.3.6. Er flere hemse indbyrdes forbundne, opgøres arealet af

Alletiders, det er lige det jeg mangler, TAK

Mvh
Mogens