Sødkirsebær taber frugterne
Fra : Gunnar Grooss

Dato : 01-07-03 16:50

Hej
Vi hat et sødkirsebør (Moreller) hvor frugterne er faldet af og alle blade
er rullet til cigarer. Træet er tre år kan vi lege så godt grave det op
først som sidst, eller har det chance for at komme sig?
Gunnar

Fra : Thomas

Dato : 01-07-03 20:09

Alle vores kirsebær/moreller er også faldet af træet, Nogen siger vi havde
frost efter de havde blomstret og derfor ødelagde det dem...

at bladende krøller op virker mere som om i har bladlus i dem, skyl dem væk
med vand, dagligt i en uge så forsvinder de.

thomas

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 02-07-03 19:42

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
væk
> med vand, dagligt i en uge så forsvinder de.

Der er ikke lus eller andet synligt.
Gunnar

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 02-07-03 21:27

On Tue, 1 Jul 2003 17:50:19 +0200, "Gunnar Grooss"
<.g.grooss@oncable.dk> wrote:

> [...]
>er rullet til cigarer. Træet er tre år kan vi lege så godt grave det op
>først som sidst, eller har det chance for at komme sig?

En tanke, der falder mig ind er, har I fået lidt eller megen regn de
seneste måneder? Er det kun Morellen, der opfører sig anderledes?

Jeg har ingen faglig opbakning til min tanke. Men ser jeg mig omkring
i min have lige nu, så har jeg en klar fornemmelse af, at vi her har
manglet vand kombineret med en del udtørrende blæst.

Liljerne har flere gule blade, nogle buske har smidt nogle blade og
æbletræet virker ikke tæt i toppen. Blommetræet har smidt en del af
blommerne. Ribsene, som jeg just har forladt efter plukning, har en
del tørre bær - og der er færre.

Og Moreller - tja der var vel hele tre - æv. Men bladene ser dog
almindelige ud.

Var det mit Moreltræ, ville jeg give det endnu en chance og en del
vand, medmindre andre med sikkerhed kunne fastslå sygdom eller andet.

Hjertelig sommerhilsen
Dorte

--
http://www.bornholm.nu