Underlig officepakke
Fra : Malene P

Dato : 01-07-03 15:07

Min chef har skiftet fra en stationær med WinXP pro til en bærbar med WinXP
pro. Han bruger Office97 (mest Word) og får sære beskeder under lukning af
Word. [C:\......doc anvendes af "bruger". Vil du lave en kopi? ] er en af
dem. En anden er: [Word kan ikke gemme eller oprette filen. Disken er
muligvis fuld eller skrivebeskyttet. (C:\..............\NORMAL.DOT] . Jeg
husker at problemet også optrådte, da jeg i sin til installerede pakken på
den stationære -men ikke hvordan jeg løste det. Udover at det vist løste sig
selv ved at installere SR2, som jeg også har gjort på den bærbare. Nogen der
har et bud på, hvad jeg har glemt??

mvh
Malene P

Fra : "

Dato : 01-07-03 17:49

Malene P wrote:
> [...]
> kopi? ] er en af dem. En anden er: [Word kan ikke gemme eller oprette
> filen. Disken er muligvis fuld eller skrivebeskyttet.

Han har vel administrator rettigheder på maskinen ??

Fra : Malene P

Dato : 01-07-03 17:59

"< : )))) ><" <Gats@NoSpam.xx> skrev i en meddelelse

> Han har vel administrator rettigheder på maskinen ??

Jaeh, jeg er ret sikker på, at jeg med held fik ham forfremmet til
administratorgruppen. Men jeg har prøvet som ham at fjerne
skrivebeskyttelsen fra Office-mappen og det er ikke helt lykkedes -hvad gør
jeg forkert?

mvh
Malene P

Fra : pre

Dato : 01-07-03 18:26

Tjek vejledningerne lidt mere grundigt. Efter al sandsynlighed er det den
krævede aktivering der mangler.
pre

Fra : Malene P

Dato : 03-07-03 12:42

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> administratorgruppen. Men jeg har prøvet som ham at fjerne
> skrivebeskyttelsen fra Office-mappen og det er ikke helt lykkedes -hvad

Jeg løj -det var ikke på hans domæne-login, jeg havde givet ham
administratorrettigheder. Da det var på plads, kørte det. Men hvorfor skal
en bruger have administratorrettigheder for at ANVENDE programmet?

mvh
Malene P

Fra : "

Dato : 03-07-03 17:15

Malene P wrote:
> [...]
> administratorrettigheder. Da det var på plads, kørte det. Men hvorfor
> skal en bruger have administratorrettigheder for at ANVENDE

Fordi at Word vil opdater sin normal.dot fil og det kan man ikke med mindre
at man har adm.rettighedder.
Man kan heller ikke installere programmer uden.

Fra : pre

Dato : 03-07-03 17:19

Prøv at finde en XP version af "Tweak.ui" hos Microsoft - installer og kik
specielt på fanen Logon. Det kunne være en lettelse.

Fra : Jens U. K.

Dato : 11-07-03 12:16

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message
[...]
> administratorrettigheder. Da det var på plads, kørte det. Men hvorfor
skal
> en bruger have administratorrettigheder for at ANVENDE programmet?

Fordi office97 blev lavet før XP og derfor ikke overholder XP's krav til
design. Jeg er ret sikker på at nyere versioner af Office ikke har
problemerne.

/Jens Ulrik