danske karakter.
Fra : Villy Christensen

Dato : 31-03-01 21:14

min html indtastning foregår manuelt, så jeg søger koderne for det
danske karaktersæt........

Fra : Peter Brodersen

Dato : 31-03-01 21:23

On Sat, 31 Mar 2001 20:14:09 GMT, vibeke@mikkelsen.mail.dk (Villy
Christensen) wrote:

>min html indtastning foregår manuelt, så jeg søger koderne for det
>danske karaktersæt........

"æøå". Fra og med HTML2.0 har det ikke været nødvendigt at kode dem,
da det tegnsæt, der default bruges, indeholder æøå.

Derimod kan det give søgemaskiner problemer, hvis man bruger fx
æ ø og å (samt det gør det ikke lettere, hvis man
fx i Windows søger sine filer igennem med en alm. filsøgning)

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : CHRistian

Dato : 31-03-01 21:44

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk>'s posting:

>"æøå". Fra og med HTML2.0 har det ikke været nødvendigt at kode dem,
>da det tegnsæt, der default bruges, indeholder æøå.

Men det kommer an på, om den computer/OS m.v. bruger samme tegnsæt
som HTML (ISO-8859-1). HVis fx denne indtastning skete i DOS, så
ville det være nødvendigt at bruge koderne.

--
La barysphére? Aghe, au secours, au secours! Nous sommes dans la
barycentre; c'est terrible... Ohe... Le tremblement de terre!

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-04-01 05:57

On Sat, 31 Mar 2001 22:44:27 +0200, CHRistian <nospam@direkte.org>
wrote:

>Men det kommer an på, om den computer/OS m.v. bruger samme tegnsæt
>som HTML (ISO-8859-1).

Hep, jeg tillod mig at gætte på dette.

>HVis fx denne indtastning skete i DOS, så
>ville det være nødvendigt at bruge koderne.

Folk, der indtaster det i fx EDIT, ved allerede den slags - jeg tror
ikke, der kommer nye folk til på det marked

Men selvfølgelig - man kunne jo fx sidde på en Mac... har mac'en
egentligt med MacOS X skiftet over til iso8859-1?

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Lars Frandsen

Dato : 31-03-01 21:21

"Villy Christensen" <vibeke@mikkelsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> min html indtastning foregår manuelt, så jeg søger koderne for det
> danske karaktersæt........

æ=&aelig;
ø=&oslash;
å=&aring;
Æ=&AElig;
Ø=&Oslash;
Å=&Aring;

--
Mvh. / Sincerely
Lars Frandsen, Denmark

Fra : Kurt Lund

Dato : 31-03-01 21:40

"Villy Christensen" <vibeke@mikkelsen.mail.dk> skrev:
> min html indtastning foregår manuelt, så jeg søger koderne for det
> danske karaktersæt........

00, 03, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13

--
Kurt Lund