Dræbersnegle og ukrutsdamper
Fra : Heidi og Jørn

Dato : 31-03-01 21:04

Hej alle
Som ny haveejer er der nogle spørgsmål angående dræbersnegle, som jeg ikke
har kunne finde svar på nogle steder, så jeg håber, at der er nogle i denne
nyhedsgruppe, der kan hjælpe mig.
1: hvordan ungår man at få fragtet dræbersnegle med hjem i sin have med
grene olg. som skal bruges til brænde, når tingene kommer fra en have med
snegle + kan man evt slå æg på træet ihjel med en ukrutsdamper?
2: hvad kan man gøre hvis man gerne vil have planter fra en have der har
snegle? kan de skyldes og er det nok?
3: dør æg og snegle i frostvejr?

Vi har overvejet at købe en ukrutsdamper, idet vi syntes det virker som en
ret overskuelig måde at "luge"ukrudt på.Er det en god ide eller virker de
ikke ? .Er der nogle der har erfaringer med de billige af slagsen(ca. 330
fiskars steam-it). Hvis de billige ikke er ok, hvad kan så anbefales?

Venlig forårs hilsen Heidi N

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 01-04-01 20:12

"Heidi og Jørn" wrote:

> [...]
> har kunne finde svar på nogle steder, så jeg håber, at der er nogle i denne

Prøv at slape af og tage problemerne efterhånden som de kommer.

Der er ingen snegle som spiser levende mennesker (-:

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-04-01 21:05

Peter Ole Kvint >
> Der er ingen snegle som spiser levende mennesker (-:

Hvorfor tror du de hedder d r æ b e r s n e g l e .......
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen