fejl ved brug af netconf
Fra : Henrik Larsen

Dato : 30-06-03 22:31

Hejsa

Jeg sidder i øjeblikket og forsøger at få min Mandrake 9.0 maskine til at
finde TDC's DHCP server.
Til dette bruger jeg netconf, og sætter Adapter 1 til DHCP. Af ukendte
årsager får maskinen dog aldrig tildelt en IP. Men jeg kan sagtens sætte den
tilbage til Manuel og definere LAN IP'er.
Fejlen ligger muligvis i følgende som jeg håber nogen kan tyde for mig.
Hver gang jeg afslutter netconf, bliver der lavet en error log. Dette er
ligemeget om jeg har fortaget ændringer eller ej.

-log start-
x xChecking base configuration
x x
x x Checking kernel's modules
x x
x x Mounting local volumes
x x
x x Checking files permissions
x x
x x Changing owner of file /dev/printers/0 to root.lp
x x
x x Checking LILO
x x
x x Executing some Sysv init scripts
x x
x x ? The following command told me something had to be done
x x
x x ? /etc/rc5.d/S10network probe
x x
x x Executing: /etc/rc5.d/S10network Usage: /etc/rc5.d/S10network
{start|stop|restart|reload|status}
x x * sh: line 1: stop: command not found
x x
x x * sh: line 1: restart: command not found
x x
S o * sh: line 1: reload: command not found
x x
S o * sh: line 1: status}: command not found
x x
S o * return 127
x x
x x ? Configuration file /etc/sysconfig/network have changed for service
x x
x x Executing: /etc/rc5.d/S56xinetd restart
x x
x x > Stopping xinetd: [ OK ]
x x
x x > Starting xinetd: [ OK ]
x x
x x ? Service proftpd is not running
x x
x x Executing: /etc/rc5.d/S85proftpd start
x x
x x > Starting proftpd: MollyModem.linux - Fatal: unable to
determinex x
x x > [FAILED]
x x
x x * return 1
x x
x x ? Missing configuration file /etc/devsfsd.config for service devfsd
x x
x x Executing: /etc/rc5.d/S99devfsd stop
x x
Stopping devfsd daemon: [ OK ]
x x
S o Checking kernel configuration
x x
-log end-

Når den er sat til DHCP og jeg kører en ifconfig, findes eth0 slet ikke. (Og
jeg har kun 1 netkort)

På forhånd tak fra en Linux newbie (så bær venligst over med mig)

Mvh.
Henrik Larsen