ssi problem
Fra : pepss

Dato : 30-06-03 22:33

jeg har forsøgt at insette <!--#echo var="LAST_MODIFIED"--> på min side uden
at der skete noget (det blev ikke afviklet) siden var en asp fil men vist
jeg omdøber den til .shtml vise det rigtig.
problemet er så bare at jeg også har noget asp kode på siden som jo ikke
virker når jeg kalder siden for shtml.
en mulighed jeg har kikket på er Filesystem objektet hvor jeg så skriver:

Dim fso, f, filespec
filespec = Server.Mappath("/index.asp")
Set f = fso.GetFile(filespec)
Response.Write "Er sidst redigeret: " & f.DateLastModified

men så skal jeg jo ind og skrive stien på hver side og jeg ville jo gerne ha
at jeg bare kunne inkluderend koden på alle sider
hvordan kan jeg komme uden om de problemer?

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Jakob Andersen

Dato : 30-06-03 22:58

pepss skrev:
> jeg har forsøgt at insette <!--#echo var="LAST_MODIFIED"--> på min side uden
> at der skete noget (det blev ikke afviklet) siden var en asp fil men vist
> jeg omdøber den til .shtml vise det rigtig.

Nu har jeg aldrig været den store bruger af SSI, men du kan opnå det du
vil med følgende funktion:

Function LastModified()
Dim objFS, objFile, strPath
strPath = Server.MapPath(Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME"))
Set objFS = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFile = objFS.GetFile(strPath)
LastModified = objFile.DateLastModified
Set objFS = Nothing
Set objFile = Nothing
End Function

Filnavnet hentes fra servervariablen SCRIPT_NAME og derfor slipper du
får at skulle skrive det i alle filer.

--
Jakob Andersen

Fra : pepss

Dato : 01-07-03 08:41

"Jakob Andersen" skrev

> Nu har jeg aldrig været den store bruger af SSI, men du kan opnå det du
> vil med følgende funktion:

det har jeg nu heller ikke været andet ind #Include som jeg tilgengel bruger
rigtig meget!
jeg sys bare at der lød rigtig let bare at skrive #echo var="LAST_MODIFIED"!

> [...]
> Set objFile = Nothing
> End Function
>
> Filnavnet hentes fra servervariablen SCRIPT_NAME og derfor slipper du

du skal ha rigtig mange tak for det svar!
men er der nogen der kan svare på hvorfor en asp og en shtml fil ikke bliver
fortolket ens?