Craftsman-plæneklipper
Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 30-06-03 18:44

Inden jeg drøner i Bauhaus i morgen og køber en craftsman-plæneklipper med
en 7HK B+S motor, vil jeg ligge tjekke engang mere.

Er der slet ingen, der har noget dårligt at sige om denne maskine ?

mvh
Bendt

Fra : Møller

Dato : 30-06-03 19:05

"Bendt Rasmussen" <razz2@post.tele.dk> wrote in message
> Inden jeg drøner i Bauhaus i morgen og køber en craftsman-plæneklipper med
> en 7HK B+S motor, vil jeg ligge tjekke engang mere.
>
> Er der slet ingen, der har noget dårligt at sige om denne maskine ?

Jo alle motorplæneklippere, især med B+S motorer
En motorplæneklipper larmer og sviner.
Den forurener f.eks. mere pr sæson end en bil der kører 15.000 km.
--
Møller

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 30-06-03 19:09

"Møller" <eamfjern@fjernget2net.dk.dk> skrev i en meddelelse

> Jo alle motorplæneklippere, især med B+S motorer
> En motorplæneklipper larmer og sviner.
> Den forurener f.eks. mere pr sæson end en bil der kører 15.000 km.
> --

Jeps - Et godt og informativt indlæg.

Hvorfor især med motorer fra B+S ?

Larmer og sviner ? - ork nej - så skulle du høre min motorsav !

Er der nogen der ved noget om craftsmans-maskiner ?

mvh
Bendt

Fra : Anette

Dato : 30-06-03 20:27

Bendt Rasmussen <razz2@post.tele.dk> wrote:
> Er der nogen der ved noget om craftsmans-maskiner ?

Hej Bendt
Vores Craftsmann plæneklipper (6,5 hk B+S) kører nu på 2.sæson, ca 2000m2
græsplæne
i et særdeles bakket terræn, og den "funger" bare. Den har et godt træk,
også op ad bakke
gumler sig roligt igennem både højt og lavt, sået græs såvel som "alt det
der der bare kommer på en stor naturgrund"
Støj - nææh ikke værre end andre.
Hvad kan vi ellers fortælle?....Craftsman klarer en have som ellers har
taget livet af både en Flymo og en Ginge inden for 5 år.

/ Søren og Anette

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 30-06-03 20:56

"Anette" <anette@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvad kan vi ellers fortælle?....Craftsman klarer en have som ellers har
> taget livet af både en Flymo og en Ginge inden for 5 år.

Jamen det lyder jo fornuftigt !

Det er min 3 maskine på 7 år, så mine har da holdt lidt længere, min have er
så også kun på ca. 1.000 m2.

mvh
Bendt

Fra : Kristian Thorning

Dato : 01-07-03 10:00

Jeg havde en Silvan klipper med en 6hk BS motor. Den klippede virkelig godt
og var MEGET stærk, så stærk at ved den mindste "berøring" mellem kniv og en
evt. sten/træstup, blev de to bolte til kniven flået over! Der blev monteret
nye bolte, og næste gang jeg var uopmærksom holdt boltene!..det gjorde
flancen på akslen til gengæld ikke!

Mvh. Kristian.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-07-03 13:11

> [...]
> kniven flået over! Der blev monteret nye bolte, og næste gang jeg var
> uopmærksom holdt boltene!..det gjorde flancen på akslen til gengæld

Lyder som et godt argument for at købe en havetraktor istedet. Der er
typisk en rem der er lidt elastisk så man ikke helt så nemt kører
klingerne i smadder ....

/A