køkkenfirmaer, er der nogen man skal holde~
Fra : Thomas

Dato : 30-06-03 13:51

hejsa

Vi skal have nyt køkken, ikke noget særligt men nu skal det være.

Jeg har hos vordingborgkøkken fået lavet en meget flot tegning og
elementfortegnelse af det vi skal bruge og de kan levere varene i det jeg
ser som en god kvalitet.

men jeg har selvfølgelig også taget denne element fortegnelse med ud til
andre bl.a kvikkøkken som kan levere samme elementer 4000 kr billigere.

Men holder kvaliteten ???

Bordplade laver vi selv så vi snakker rent elementer.

Hvad er jeres erfaringer

thomas

Fra : Inger Pedersen

Dato : 30-06-03 13:56

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har hos vordingborgkøkken fået lavet en meget flot tegning og
> elementfortegnelse af det vi skal bruge og de kan levere varene i det jeg
> ser som en god kvalitet.

Netop Vordingborg-køkkener var tidligere berygtede for dårlig kvalitet:
låger, der hang, skuffebunde, der faldt ud, hvis man lagde noget tungt i
dem, etc.
Det er muligt, skavankerne er overvundet nu - men check for en sikkerheds
skyld skuffernes konstruktion.

Hilsen Inger

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 01-07-03 19:36

Inger Pedersen wrote:

> Netop Vordingborg-køkkener var tidligere berygtede for dårlig kvalitet:
> låger, der hang, skuffebunde, der faldt ud, hvis man lagde noget tungt i
> dem, etc.

Der hvor jeg bor var der Vordingborg køkken indtil for 1 år siden.

Det blev ikke skifter fordi det var dårlig kvalitet. Men fordi jeg ville
have det skiftet til noget nyt.

Det havde været brugt ca. 23 år.

Mvh. Jørgen

Fra : Peter M

Dato : 30-06-03 14:25

Hej Thomas

> Har selvfølgelig også taget denne element fortegnelse med ud
> til andre bl.a kvikkøkken som kan levere samme elementer 4000 kr
> billigere.
>
> Men holder kvaliteten ???

Her har vi køkkener fra Kvik, og selv med børn holde de fint på 4 år, og
også uden at de er begyndt at hænge i hængsler eller andre skavanker nogle
steder.

Et rigtigt godt køkken til billige penge.

Mvh
Peter M

Fra : Jernladyen

Dato : 30-06-03 21:24

"Thomas" skrev d. 30-06-03 13:51 dette indlæg :
> [...]
billigere.

> Men holder kvaliteten ???
>
> Bordplade laver vi selv så vi snakker rent elementer.

Mine forældre købte engang et Vordingborg køkken. Det var noget værre
bras. Skabslågerne bandt og håndtagene var "huller" ind i lågen. Men man
kunne ikke åben hverken skuffer eller skabe med dem, så meget bandt de.
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/

Fra : Tømreren

Dato : 30-06-03 22:24

> [...]
> bras. Skabslågerne bandt og håndtagene var "huller" ind i lågen. Men man
> kunne ikke åben hverken skuffer eller skabe med dem, så meget bandt de.

Det må være en del år siden.
Nu får alle store køkkenfirmaer deres hængsler og skuffeskinne fra samme
fabrik,den hedder vist Blume eller sådan noget,den ligger i Østrig,det ved
jeg da?
I mange tilfælde hvor skabe og skuffer ikke køre som de skal er det en
monteringsfejl,,,

Mvh
Tømreren

Fra : Jernladyen

Dato : 30-06-03 22:33

"Tømreren" skrev d. 30-06-03 22:24 dette indlæg :

> Det må være en del år siden. Det er det i grunden også. Man tænker
bare ikke på, hvor længe siden det i grunden er . Med den fart tiden har
på, bliver man vel gammel inden man får set sig ret meget om.

> [...]
ved
> jeg da?
> I mange tilfælde hvor skabe og skuffer ikke køre som de skal er det en
Hvis jeg husker rigtigt, var det dem der solgte det, der installerede
det.
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/

Fra : Tømreren

Dato : 30-06-03 22:32

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse news:ylWLa.3646> Jeg har hos
> [...]
>
> men jeg har selvfølgelig også taget denne element fortegnelse med ud til
> andre bl.a kvikkøkken som kan levere samme elementer 4000 kr billigere.

Kvik lavede for kort tid siden helt om på deres koncept,de satte alle deres
elementer voldsomt ned,og gik væk fra "sælg-et-køkken-med-et-3Dfoto".... en
ting der kommer forbrugeren til gode hvis man ved hvad man vil have.
Kvaliteten er helt i top for både Vordingborg og kvik,det er mere eller
mindre det samme og mere et spørgsmål om hvem der har den låge som men bedst
kan li'

> Bordplade laver vi selv så vi snakker rent elementer.

God,billig løsning hvis man ikke har 10 tommelfingre

Mvh
Tømreren..
Der selv har kvik fasetslebet hvidpigmenteret bøg

Fra : THS NIEL

Dato : 30-06-03 22:35

Hej en anden Thomas

Jeg har selv haft både et Vordingborgkøkken (i lejlighed opsat i 1996) og nu
et Kvikkøkken (i mit hus opsat 2001). Begge køkkener fungerer fint, men
Kvik-køkken er lige tanden billigere - når talen falder på hængsler. Især på
skuffer, hvor de kun kan trækkes 3/4 ud, og med tiden arbejder glideskinnens
skruer sig ud - især ved store skuffer med tungt indhold.

Hvis jeg skulle vælge om idag, så ville jeg hellere have et
Vordingborg-køkken end et Kvikkøkken, men prisforskellen taler jo til Kviks
fordel - og selve låge og skabskorpus er samme kvalitet.

Så som altid - du får hvad du betaler for! Der spares primært penge på
hængsler og designerdetaljer - de fleste køkkenfirmaer har outsourced
fremstillingen af låger og skabekorpsu, så lur mig, om Kvik og Vordingborg
ikke får det leveret fra samme fabrik. Limposer, skrueposer og pakkemåde er
betænkelig ens.

/Thomas

Fra : Tømreren

Dato : 30-06-03 23:44

"THS NIEL" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]

glideskinnens
> skruer sig ud - især ved store skuffer med tungt indhold.

Begge butikker har med fuldt udtræk.... I de gamle Kvik-lagersalg (som ikke
findes mere) kunne man kun få 3/4 udtræk,men det var også et billigere
køkken.

Det er som sagt fra samme fabrik de får deres udtræk..

Mvh
Tømreren

Fra : Sus@nne

Dato : 01-07-03 08:25

Hej

Det er ikke sikker dette indlæg er relevant, men så må I meget undskylde ...
Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor... men hvis du bor i det sydlige
jylland, så er der 20 % at spare ved at hente elementer fra Inside på den
anden side grænsen. Det forhandles genem Bylderup Bov Handelscenter.
Det er samme skabe og priser som "skab selv", men du trækker selv 20 % fra
prisen i forhold til deres vejledende udsalgspris... Har selv købt
køkkenskabe og skal på onsdag afgive bestilling på badeværelses
arrangement...
ønsker du yderligere oplysninger, så send en mail

hilsen
Susanne Jensen

Fra : Thïngmand

Dato : 01-07-03 08:31

> Jeg har hos vordingborgkøkken fået lavet en meget flot tegning og
> elementfortegnelse af det vi skal bruge og de kan levere varene i det jeg
> ser som en god kvalitet.
> Men holder kvaliteten ???

http://www.vok.dk/

Har selv lige fået et komplet IKEA køkken til 8500, inkl. bordplade, vask og
vandhane. Fuld udtræk, skufferne trækker selv i, etc. Fuld tilfredshed!

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Thomas

Dato : 01-07-03 09:51

> http://www.vok.dk/

Uha det er en uhyggelig historie den der...

Heldigvis skal vi kun have elementerne hvorefter håndværkerne i familien
laver resten

Thomas

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 01-07-03 12:22

Vi købte køkken (som vi selv satte op) for et par år siden hos Alno
køkkener.

Det var rimelige priser og elementerne var ganske nemme at sætte op - ikke
noget med at skulle have en sokkel i vatter m.v. Skufferne er (indtil
videre) rigtig stærke og glider nemt hele vejen ud og ind igen.

Desværre viste firmaet ikke helt at have styr på leverancerne. Bordpladen
var skåret forkert (sælgeren havde ellers selv målt op) og der manglede
nogle småting. Hvad der var mere irreterende var, at de undervejs havde
fundet ud af, at de priser de havde fortalt os alligevel ikke var de
rigtige. Jeg fastholdt nu, at jeg kun ville betale det på forhånd aftalte,
men hørte fra dem og deres revisor adskillige gange.

Konklusion: Et godt og rimelig prisbilligt køkken (i.f.t. alternativerne fra
Svane og HTH), der er nemt at sætte op, men som det vist er tilfældet for de
fleste køkkenfirmaer har de ikke helt styr på leverance og priser.

Uanset hvad du vælger, så sørg for at få alle aftaler på skrift.

VH
Jakob

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-07-03 13:58

> Hvad er jeres erfaringer

Største forskel på de "almindelige" køkkener er fronter, detaljer/udvalg
og til dels beslag mm. Vi valgte IKEA sidste sommer på lågerne (i "kamp"
med bla. kvik og hth) og det har vi ikke fortrudt. Det hele blev leveret
som aftalt - eneste "kikser" var nogle manglende skruer der var faldet
ud af den ene pakke men dem fik vi uden brok ved hendvendelse til IKEA

--
Anders Majland
http://www.majland.org/hvolris << der er også et par køkkenbilleder

Fra : villumsen

Dato : 03-07-03 21:44

Kan kun tilslutte mig de gode anbefalinger af IKEA køkkener.
Solidt - gennemtestet - rimelig billigt - og (synes vi) super flot.

Bettina