Wine
Fra : Michael Knudsen

Dato : 31-03-01 20:07

Hej !

Jeg har til min store glæde opdaget, at der i Linux Mandrake 7.2 som
standard er et program, der hedder Wine, som kan afvikle
Windows-programmer under Linux. Er der nogen, der har nogen anelse om,
hvordan man bruger dette program? Jeg er helt lost.

--
/ Michael Knudsen [knudsen@imf.au.dk]
Department of Mathematical Sciences

Fra : Frederik Dannemare

Dato : 31-03-01 20:23

kig lidt på <http://www.winehq.com/>

--
Frederik Dannemare, Linux-World Danmark, www.linux-world.dk
System Engineer, New Business Development, TDC Internet A/S

"Linux is not portable (uses 386 task switching etc.), and
it probably never will support anything other than AT-hard
disk, as that's all I have." - Linus Torvalds, August 25, 1991.

Fra : Allan Olesen

Dato : 31-03-01 21:56

Michael Knudsen <michaelknudsen@city.dk> wrote:

>Er der nogen, der har nogen anelse om,
>hvordan man bruger dette program?

Hvis wine ellers er færdiginstalleret og konfigureret, kan du starte
dine Windows-programmer ved at skrive:
'wine --managed navn.paa.windowsprogram'

Måske skal du skrive hele stien til wine, afhængigt af om Mandrake har
oprettet de nødvendigt symlinks. I en standard-installeret wine er det
svjh /usr/local/bin/wine.

Måske er det også en god ide at cd'e til det bibliotek, hvor
Windows-programmet ligger. Det er i hvert fald tilfældet, når man
kører Forté Agent.

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer