FileExists URL??
Fra : Steven Pedersen

Dato : 30-06-03 11:49

Jeg vil gerne bruge FileExists/Scripting.FileSystemObject til at
check om en fil på en fil i en URL eksisterer, men jeg kan kun få
den til at check lokale filer.
Hvordan gør jeg det muligt for den at checke for filer igennem en
URL?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 30-06-03 12:27

> [...]
> den til at check lokale filer.
> Hvordan gør jeg det muligt for den at checke for filer igennem en

Det kan du ikke med FSO (FileSystemObject)....
Du skal over i ASPHTTP (tm), men det er en komponent, som skal
installeres på serveren først.
Serveren, du henter data fra, skal så vidt jeg husker også have
ASPHTTP (tm) .... Er ikke sikker. ;)
Du kan læse mere om det på html.dk, hvor der også ligger eksempler;
http://www.html.dk/scripts/asp/00008/

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Steven Pedersen

Dato : 30-06-03 12:41

Jonas Schmeltz Aaberg wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
>
> MVH Jonas (aka Juke)
>
> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?

Øv! ...det gør det så umuligt. Serveren som skal tjekke om filen er
der er ASP på brinkster (hvor jeg ikke kan få nogle komponenter ind)
...og hvis jeg endelig fik det til at virke, så er serveren hvor filen
ligger på en PHP apache-server...

Jeg må fikse noget fusk med en timeout-ting så

Fra : Jakob Andersen

Dato : 30-06-03 13:54

Steven Pedersen skrev:
> [...]
> der er ASP på brinkster (hvor jeg ikke kan få nogle komponenter ind)
> ..og hvis jeg endelig fik det til at virke, så er serveren hvor filen

Aldri sig aldrig, svjh. har man hos brinkster adgang til XMLHTTP og med
denne kan du jo snildt lave et HEAD request efter en given side og
herefter se om siden returnerer en fejl 404. Dette kunne f.eks. se sådan
her ud(utestet):

Function URIExists(strURI)
Dim objHTTP, bolReturn
Set objHTTP = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP.3.0")
objHTTP Open "HEAD", strURI, false
objHTT.Send
If objHTTP.Status <> 404 Then
bolReturn = True
Else
bolReturn = False
End If
Set objHTTP = Nothing
URIExists = bolReturn
End Function

Du skal lige huske at ændre versionsnummeret på MSXML så det stemmer
overens med det der er til rådighed.

--
Jakob Andersen

Fra : Steven Pedersen

Dato : 30-06-03 15:41

Jakob Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> URIExists = bolReturn
> End Function
>
> Du skal lige huske at ændre versionsnummeret på MSXML så det stemmer

er stadig lidt ASP-begynder...hvor laver jeg en input med URL'en i den
kode?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 30-06-03 15:50

Steven Pedersen skrev:
> er stadig lidt ASP-begynder...hvor laver jeg en input med URL'en i den
> kode?

Den kode jeg skrev var en funktion, hvis du sætter den in i starten af
din fil kan den kaldes med FunktionsNavn(paramtre) altså i dit tilfælde:

<%
Function URIExists( strURI )
End Function

If URIExists("http://www.asp-faq.dk/") Then
Response.Write("Der er en forside på ASP-FAQ.dk")
Else
Response.Write("Intet svar")
End If
%>