Fibertex
Fra : mo

Dato : 29-06-03 19:20

Hej og på forhånd tak.

Overvejer at lave nogle brede stier i min have, og vil gerne undvære
at fjerne ukrudt (har rigeligt i køkkenhaven)

Kan man ligge fibertex direkte på jorden og så ligge f.eks stenmel
eller sand ovenpå.

Hvad er forskellen på Fibertex universaldug og Fibertex ukrudtsdug og
findes der bedre og/eller billigere alternativer

Vh Mogens

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-06-03 20:18

On Sun, 29 Jun 2003 20:19:30 +0200, mo <huthut@ping.dk> wrote:

>Overvejer at lave nogle brede stier i min have, og vil gerne undvære
>at fjerne ukrudt (har rigeligt i køkkenhaven)
>
>Kan man ligge fibertex direkte på jorden og så ligge f.eks stenmel
>eller sand ovenpå.

I sand vil der i hvert fald stadig komme ukrudt selv om du har fibertex
under. Med stenmel tror jeg ikke du behøver at have fibertex under, bare
du bruger et ordenligt lag og sørger for at det komprimeres godt.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Leonard

Dato : 29-06-03 23:36

mo <huthut@ping.dk> wrote:

>Overvejer at lave nogle brede stier i min have, og vil gerne undvære
>at fjerne ukrudt (har rigeligt i køkkenhaven)

Fibertex forhindrer kun det ukrudt der kommer nedefra, og der kommer
næsten ikke noget nedefra, når du har anlagt en sti. Ukrudt i
belægninger, om det er grus, stenmel eller fliser, kommer fra det der
sås ovenfra.
--
Leonard
http://www.speedbaadsskolen.dk - Speedbådskørekort, nemt og billigt.

Fra : René Pedersen

Dato : 01-07-03 18:49

Hej Gruppe
Kan man bruge fibertex, til at lægge under en træterasse,
for at forhindre græsset i at komme op mellem brædderne.

René