Compaq proliant server
Fra : Dansk

Dato : 29-06-03 17:19

Hej i gruppen
Jeg skulle hjælpe en kammy med at smide linux 7,3 ind på hans dual P166
proliant server
men da den ikke kunne boote på cdromén lavede vi en floopy disk.
Men så opstod et nyt problem, efter at være bootet lidt, siger den at der
ikke er ram nok,
selv om der er 220 Mb i maskinen.
Jeg har ikke kunnet kringle det endnu, så derfor spørger jeg her

Jens

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 29-06-03 23:02

"Dansk" <****@ofir.dk> writes:

> [...]
> ikke er ram nok,
> selv om der er 220 Mb i maskinen.
> Jeg har ikke kunnet kringle det endnu, så derfor spørger jeg her

Det kunne jo være rart med et modelnummer - men lidt googling antyder,
at det måske kan være et "memory hole" problem?

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=ar37fa%248jf%241%40bob.news.rcn.net&rnum=5&prev=/groups%3Fhl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DISO-8859-1%26q%3D%2522redhat%2B7.3%2522%2Bproliant%2Bmemory%2Binstall%26btnG%3DGoogle-s%25F8gning

/Rasmus

I think the sum of intelligence on the internet is constant.
Only the number of users grows.
- Uwe Ohse in the monastery

Fra : Ole Hansen

Dato : 30-06-03 15:11

"Dansk" <****@ofir.dk> writes:

> [...]
> ikke er ram nok,
> selv om der er 220 Mb i maskinen.
> Jeg har ikke kunnet kringle det endnu, så derfor spørger jeg her

Faktisk så spørger du slet ikke om noget! :) Har du prøvet med en
nyere distribution? F.eks. en, der er kerne 2.4-baseret..

--
Ole Hansen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 30-06-03 15:32

Ole Hansen <moped@get2net.dk> writes:

> Faktisk så spørger du slet ikke om noget! :) Har du prøvet med en

Indirekte spørger han vel om der er andre, der kender til
problemet...

> nyere distribution? F.eks. en, der er kerne 2.4-baseret..

Hm, mig bekendt er RH7.3 2.4-baseret (hvis jeg husker ret).

Måske der findes opdaterede boot-disketter til den?

/Rasmus

"Nothing would please me more than being able to hire ten programmers
and deluge the hobby market with good software."
-- Bill Gates 1976
We are still waiting ....

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 01-07-03 08:25

"Dansk" <****@ofir.dk> wrote in message news:<bdn3uv$ulpch$1@ID-61574.news.dfncis.de>...

> [...]
> men da den ikke kunne boote på cdromén lavede vi en floopy disk.
> Men så opstod et nyt problem, efter at være bootet lidt, siger den at der

http://www.rock.lug.net/rockdocs/RedHat73Proliant1500.html

Kig efter den kryptiske linie med exactmap, du skal indtaste den når
du booter fra floppyen. Præcist bogstav for bogstav uden nogen
slinger.

Mvh. NKJensen