Top-10
Fra : Ivan Vos Thrysøe

Dato : 29-06-03 16:18

Ja, subject siger det hele - hvad er jeres top-10?
Her er min:

1: CounterStrike
2: Nethack
3: Civilization III
4: Empire
5: Railroad Tycoon
6: Pirates!
7: Monkey Island serien
8: Diablo II LOD
9: Starcraft
10: UT

Et spil som Pirates! spiller jeg ikke mere, men synes alligevel det var
klassisk nok til at skulle med her. You get the point..

--
Ivan Vos Thrysøe
NH 3.4.1W A Enema-Wiz-Elf-Fem-Cha HP:281 Pw:296 AC:-45 L:20 T:56506

Fra : Laage

Dato : 29-06-03 17:01

Jo det er:

1: Black & White Creature is...
2: Heroes III
3: Evil Islands
4: Dungeon Siege
5: Art of Magic
6: Warcraft III
7: Impossible Creatures
8: Motocross Madness 2
9: Age of Empire
10. Worms

Laage

Fra : [: ::AaBFrEaK:: :] -~

Dato : 29-06-03 18:19

1. Counter Strike
2. Championship Manager serien
3. Fifa serien
4. GTA serien
5. 7 Kabale
6. -
7. -
8. -
9.-
10.-

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 29-06-03 19:36

"Ivan Vos Thrysøe" <ivt@ofir.dk> wrote in message
> Ja, subject siger det hele - hvad er jeres top-10?

I usorteret rækkefølge:

Sid Meier's Civilization spillene (mest I og II)
Dune 2
Boulder Dash
Impossible Mission
Ghosts 'n Goblins
Great Giana Sisters
GTA spillene (mest I)
Monkey Island spillene (meget af det LucasArts lavede var godt)
International Karate
Super Cars spillene

Åh, disse minder. Snøft.

--
Anders Vind Ebbesen
"I would personally hate to provide our regular home users with /29"

Fra : Kaspar Madsen

Dato : 29-06-03 21:10

"Ivan Vos Thrysøe" <ivt@ofir.dk> wrote in message
> Ja, subject siger det hele - hvad er jeres top-10?

Min top 10:

1. Baldurs Gate I + II (incl. udvidelser)
2. Diablo 2 (incl. udvidelse)
3. Deus Ex
4. Morrowind
5. Starcraft (incl. udvidelse)
6. Unreal Tournament
7. DOOM
8. Tomb Raider 1-3
9. Duke Nukem 3D
10. Icewind Dale I + II (incl. udvidelser)

--
take care

kaspar madsen
Be a human being - Not a human doing!

Fra : Gismo

Dato : 29-06-03 22:43

"Ivan Vos Thrysøe" <ivt@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, subject siger det hele - hvad er jeres top-10?
> Her er min:

Igennem tiden

1: Digger
2: Ultima Online
3: warcraft 3
3: red alert
4: diablo 1 + 2
5: baldurs gate
6: starcraft/broodwar
7: dungeon keeper
8: team hospital
8: minestryer
10: gta 1 + 2

Gismo

Fra : Casper H - OldTraffo~

Dato : 29-06-03 23:29

1. Championship Manager
2. PES 2(Ps2 spil )
3. Fifa soccer 96
4. Desert combat
5. Counter-Strike
6. Age of empires
7. Rail Road tycoon
8. Cycling Manager 3 (ud fra demoen)
9. Super Mario
10. Sonic

Fra : Kim P

Dato : 29-06-03 23:36

"Ivan Vos Thrysøe" <ivt@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, subject siger det hele - hvad er jeres top-10?
> Her er min:
>
> 1: CounterStrike
> 2: Nethack

Nethack....det er jo helt fantastisk at støde på andre, der hænger ved dette
suveræne adventure spil (som jeg nok aldrig gennemfører)...uhmm, UNIX,
80'erne, ASCII...suk.

Kim P

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 30-06-03 17:36

"Kim P" <nospam@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
dette
> suveræne adventure spil (som jeg nok aldrig gennemfører)...uhmm, UNIX,

Det ER sindsygt svært at gennemføre. Men langtfra umuligt. Har set flere der
har gennemført det så mange gange at de laver specielle udfordringer, såsom
at gennemføre det uden at bruge andre våben end hænderne og spells. Yikes.

Fra : Ivan Vos Thrysøe

Dato : 02-07-03 18:26

"Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
såsom
> at gennemføre det uden at bruge andre våben end hænderne og spells. Yikes.

Ahh, jeg håbede der var nogen der ville reagere på dette spil! Hvis i har
problemer med spillet skulle i lurke lidt på rec.games.roguelike.nethack
hvor alle profferne hænger ud. Jeg har lige postet min første YAFAP for en
måneds tid siden eller sådan (skulle lige nævnes!), havde ALDRIG klaret uden
hjælp fra disse nethack-hajer. Jeg var jo rimelig stolt af min genocide-less
ascension men nogle af disse gutter har lavet naked ascensions, zen(blind
fra turn 2)-ascensions og nogle har endda slæbt en icebox med op til
demigod-baren(til at holde deres 6-pack "blessed potions of booze" kolde :))

--
Ivan Vos Thrysøe

Fra : Frenjon

Dato : 30-06-03 10:04

Ikke sortet efter nogen orden (andet end alfabetisk:)

Championship Manager Serien (PC)
Dune 2 (Amiga+PC)
Grand Prix 1 (Amiga+PC)
Half-Life/Counter-Strike (PC)
Mario 2 (NES)
Megaman 1->6 (NES)
Metroid (NES)
Might & Magic 2 (Amiga)
Pirates (Amiga+PC)
Sensible Soccer (Amiga+PC)
Sim City 1 (Amiga+PC)
Stargate (Atari 2600)
Warlords I+II (Amiga+PC)
X-Com/Ufo: Enemy Unknown (PC)
Zelda 1 (NES)

Herligt at tænke tilbage på alle de klassespil :)
Som det ses er langt fra alle PC spil - alt kan dog spilles på en PC med de
rette emulatorer :)

Nuværende spil som måske engang kan komme på listen:
Atomic Bomberman (PC)
Battlefield 1942 / Desert Combat (PC)
Elasto Mania (PC)
GTA III / Vice City (PC)
WarCraft I->III (PC)

-Frenjon

Fra : Lars Funck

Dato : 30-06-03 12:28

Uden tanke for rækkefølge.

Civilization
Heroes III
X-Com
Pirates
Tie Fighter
Diablo II
Tekken serien
Ultima VII part 1 & 2
Master of Orion
Mechwarrior serien

Se iøvrigt:

http://top100.ign.com/91-100.html

MVH

Lars

Fra : Rasmus Wulff Jensen

Dato : 30-06-03 15:46

"Ivan Vos Thrysøe" <ivt@ofir.dk> wrote in message
> Ja, subject siger det hele - hvad er jeres top-10?

01 Diablo II - LOD
02 Deus Ex
03 Quake I
04 Quake II
05 Civilization I
06 Command & Conquer (Org)
07 Colin McRae Rally 2
08 Jedi Knight II
09 Ghost Recon
10 Doom II

Af andre der var KRAFTIGT under overvejelse
- Doom I
- MDK
- Monkey Island III
- Bubble Bobble
- Little Big Adventure 2
- Swing
- Marble Blast
- Need 4 Speed - High Stakes
- The Incredible Machine
- Master og Orion II
- Lemming II - The Tribes
- Elite Force II
- Sim City I
- Myst III

/Rasmus Wulff Jensen

Fra : DWM

Dato : 30-06-03 22:55

"Ivan Vos Thrysøe" <ivt@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, subject siger det hele - hvad er jeres top-10?

Ikke i rækkefølge.

Eve Online
Medal of honor
Gran Turismo
GTA
Morrowind
Might and Magic
Pirates
Rise of the Dragon
Street Rod
Defender of the crown

Jeg kunne blive ved længe endnu men det var jo kun 10
du ville have..

/Kenneth Iversen