Speedstream 5781 vs Netgear FR114p
Fra : Henning Hansen

Dato : 29-06-03 11:44

Jeg har en pro@ccess Adsl forbindelse hvor der fulgte en Speedstream
5781 router med.
I forbindelse med mine børns spil og opsætning af en server, købte jeg
en Netgear FR114p router for at kunne bruge andre porte, end der var
åbnet på speedstreamen.
Så er spørgsmålet hvorfor er Netgear routeren mærkbar langsommere end
speedstreamen når der er flere computerer der bruger internet. Og
hvilken router bør man købe, hvis man vil have en høj hastighed og evt
mulighed for at styre hvor stor en andel, den enkelte bruger må
beslaglægge af forbindelsen?

Henning Hansen

Fra : Søren Emig

Dato : 30-06-03 09:47

> [...]
> Så er spørgsmålet hvorfor er Netgear routeren mærkbar langsommere end
> speedstreamen når der er flere computerer der bruger internet. Og

Kender den ikke, men måske fordi den indeholder en lille cpu.

> hvilken router bør man købe, hvis man vil have en høj hastighed og evt
> mulighed for at styre hvor stor en andel, den enkelte bruger må
> beslaglægge af forbindelsen?

QoS (quality of service) er normalt noget man finder på meget dyre routere
(firewalls), men snapgear laver noget til fornuftige priser. Disse bokse
kører linux, og man har mulighed for at ændre rigtig meget på opsætningen,
men det kræver lidt brugeren.

http://www.snapgear.dk/

/Søren