Hypnose - forkert virkning???
Fra : jeanette

Dato : 29-06-03 10:23

Hej

Jeg er en af mange som "i desperation" hoppede på vognen og prøvede hypnose
for rygestop, da karakteren på det område ikke er så god, som den kunne være

Jeg kender et par stykker, som havde været der før mig og også med godt
resultat, men mig bed det bare ikke på......desværre.

Men.........jeg har haft et problem siden da, som er ved at give mig grå, og
jeg ved ikke om det er en tilfældighed eller om der kan ske andre
påvirkninger af kroppen. Og nu kommer det lige nu...........jeg har siden
for 5 uger siden haft konstant diarre hver dag, og alt lige fra 1 til 20
gange. Har fået taget prøver derfra, men der er ingen bakterievækst, og det
er snart ved at tage livet af mig. Max. en halv time efter jeg har spist et
eller andet, så kan jeg godt afsætte lige så lang tid til toiletbesøg. Det
suser lige igennem mig. Har også tabt 6 kg. på den konto i de uger.

Fordi jeg tænker på om hypnosen kan påvirke andre steder i kroppen er, at en
kollega har fortalt mig, at hendes mor går til hyptonisør ca. en gang hvert
halve år for at få sat gang i hendes lever igen. Hun siger den bliver
"doven", og det kan en hyptonisør klare at få igang igen.

Så.....er der nogle som har prøvet noget lignende eller har nogle erfaringer
eller råd til, hvad jeg snart stiller op.

Hilsen
Jeanette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-06-03 10:39

jeanette wrote:
> Fordi jeg tænker på om hypnosen kan påvirke andre steder i kroppen
> er, at en kollega har fortalt mig, at hendes mor går til hyptonisør
> ca. en gang hvert halve år for at få sat gang i hendes lever igen.

hej Jeanette...

nu har jeg ikke prøvet hypnose, men jeg vil lige slå et slag for at du får
din tarm undersøgt ordentligt.....
lige et par spørgsmål.... har du smerter i forbindelse med toiletbesøg?
eller på andre tidspunkter af dagen? har du haft feber? har du andre
symptomer ( også selvom de virker ubetydelige, som en lille dråbe blod på
papiret, eller en smule slim i afføringen??)
at maden "suser" igennem dig holder ike helt..... det du oplever er næsten
med sikkerhed afføring der sidder i tarmen, som så kommer når du har spist
fordi der er noget der presser på....
normalt tager det ca ½-2 timer for maden at komme igennem tyndtarmen, og det
kan tage op til et par dage for det at passere tyktarmen.....

> Så.....er der nogle som har prøvet noget lignende eller har nogle
> erfaringer eller råd til, hvad jeg snart stiller op.

mit råd, kom afsted til lægen... bemærk andre symptomer ( selvom 5 ugers
diarre og vægttab bør være alarm nok)..... bed lægen om at undersøge for
andet end bare bakterier ( som betændelse og lignende)....

der har for ikke så længe siden været en debat i dk.videnskab.sundhed hvor
en pige havde maveproblemer der af lægerne gentagne gange blev afvist som
salmonella eller lignende.... og det viste sig at være kronisk
tyktarmsbetændelse......
tråden hedder "ondt i maven i alt for lang tid" og er startet den 8/5
2003..... kik engang på den ;)

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : jeanette

Dato : 29-06-03 12:52

Ja det er vist lidt grotesk, men lige nu er jeg indlagt på sygehuset men
hjemme på orlov. Ja det har jeg været de sidste 11 dage, da jeg har skulle
vente på en undersøgelse, jeg først kunne komme til i fredags (9 dages
ventetid selvom man er indlagt). Jeg blev indlagt lørdag for 14 dage siden
med nyresmerter. Havde 14 dage forinden haft blærebetændelse som satte sig
til nyrebækkenbetændelse, og efter pencilinbehandling startede det hele
igen, så en tur på sygehuset. Det eneste de har foretaget sig er urinprøver,
blodprøver og afføringsprøver, som de sagde var blanke for bakterier.

Et bud fra deres side var, at det sikkert var de 2 forskellige pencilin jeg
havde fået, men det nægter jeg at tro på, da jeg allerede havde diarre 14
dage forinden, jeg fik pencilin, og et andet bud fra deres side er.......se
nu lige tiden lidt an! Jeg fik nogle piller med hjem til orloven, som skulle
stoppe diarren. Tog dem også i et par dage, men jeg fik næsten mere ondt i
maven af dem, så de er lagt på hylden igen. Diarreen er der jo stadig, når
jeg stopper med dem. Ja jeg ved ikke hvor fedt det er. Det har stået på i 5
uger nu, og det er så slemt, at jeg har sygemeldt mig fra mit arbejde, da
jeg ikke syntes det er behageligt at skulle løbe på toilet 20 gange i
arbejdstiden, og tænk hvis der pludselig står 3 mennesker i køen foran mig

Der hvor jeg har mest ondt er om aftenen, når jeg har spist aftensmad. Mine
tarme næsten larmer som tordenvejr, og så har jeg mega ondt i maven. Nogle
dage føles det næsten som da jeg var gravid, da man kan se udvendig på
maven, at tarmene bevæger sig.

Men jeg syntes selv, at det er meget underligt. Nu kan jeg jo lige så godt
sige det lige ud af posen, hvis jeg vil have noget ærligt tilbage, men det
er som det pureste vand. Ikke en eneste gang har det været "normal" afføring
og jeg forstår ikke helt det at der ikke er bakterier i, da det.....ja
undskyld mig.......men lugter VIRKELIG råddent

Har lige læst alle indlæggene om pigen i dk.videnskab.sundhed og jeg kan se
mig selv på mange af punkterne.

Nu skal jeg bare lige have skrabet nogle ting sammen til imorgen kl. 9.00,
da jeg skal på sygehuset igen og have svar på min undersøgelse fra i
fredags. Jeg fik lavet en urigrafi (for at se om nyresten eller deformheder
i nyrerne). Så må jeg jo stille nogle ting om, som jeg VIL have
lavet/undersøgt.

Og tak for dit svar.

Jeanette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-06-03 13:06

jeanette wrote:
> [...]
> Det eneste de har foretaget sig er urinprøver, blodprøver og
> afføringsprøver, som de sagde var blanke for bakterier.

som jeg sagde før, så er bakterier som regel den lette løsning ;) problemet
er ofte at medmindre man kigger efter det, så opdager man sjældent disse
tarmsygdomme......
jeg gik selv i et par måneder med daglige VOLDSOMME diarrer med blod og slim
inden jeg fik min diagnose....
den eneste 100% sikre måde at diagnostisere tarmbetændelse på er via
biopsier....

> [...]
> allerede havde diarre 14 dage forinden, jeg fik pencilin, og et andet
> bud fra deres side er.......se nu lige tiden lidt an!

hehe den kender jeg godt......
jeg glemte at nævne før at disse tarmbetændelser ofte er psykisk
påvirkelige...... ikke psykosomatiske som man troede før hen, men ens
psykiske tilstand påvirker ofte tarmen ( hvilket man jo også ser i
almindelige mennesker.... bare tænk på folk med eksamensnærvøsitet og deres
mavepiner ;) )

> [...]
> i et par dage, men jeg fik næsten mere ondt i maven af dem, så de er
> lagt på hylden igen. Diarreen er der jo stadig, når jeg stopper med

hvilke piller har du fået?? ( hvis jeg må være så fri at spørge?)

> [...]
> ikke syntes det er behageligt at skulle løbe på toilet 20 gange i
> arbejdstiden, og tænk hvis der pludselig står 3 mennesker i køen

dvs det kommer eksplosivt??

> [...]
> mega ondt i maven. Nogle dage føles det næsten som da jeg var gravid,
> da man kan se udvendig på maven, at tarmene bevæger sig.

er der nogle fødeemner du har fundet ud af påvirker maven voldsommere end
andre? feks fedtstof eller lignende??

> [...]
> været "normal" afføring og jeg forstår ikke helt det at der ikke er
> bakterier i, da det.....ja undskyld mig.......men lugter VIRKELIG

ubehageligt..... må jeg spørge hvad farve din afføring har??

> Har lige læst alle indlæggene om pigen i dk.videnskab.sundhed og jeg
> kan se mig selv på mange af punkterne.

prøv at slå et smut forbi www.ccf.dk og læs lidt der.....
jeg siger ikke du har tarmbetændelse, men nogle af dine symptomer virker
meget som dem jeg havde det første årstid.....

> [...]
> fra i fredags. Jeg fik lavet en urigrafi (for at se om nyresten eller
> deformheder i nyrerne). Så må jeg jo stille nogle ting om, som jeg

hehe, nyresten er også en "bivirkning" af colitis ulcerosa ( kronisk
blødende tyktarmsbetændelse, som var min sygdom)...
må jeg spørge om hvilke undersøgelser du har tænkt på??

> Og tak for dit svar.

anytime ;)

Fra : jeanette

Dato : 29-06-03 16:12

Hej

Tak for dine super svar. Det er ikke lige sikkert, at jeg får så meget
tastaturtid mere idag. Vi har et projekt med 19 dannebrogsvinduer og 3 døre,
vi er ved at isætte vores hus her i weekenden, så hele huset står på den
anden ende og murstøv alle mulige og umulige steder, så det skal jeg lige
bekæmpe først, så man kan holde ud at være her

Men fortsættelse følger hurtigst muligt.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 17-07-03 01:02

"jeanette" <jeme@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:3efeb00c$0$5186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>

> Jeg kender et par stykker, som havde været der før mig og også med godt
> resultat, men mig bed det bare ikke på......desværre.

Så du er tilbage på smøgerne eller spiser du nikotin tyggegummi ?

Jan Rasmussen