Må man det...?
Fra : TexasFlood

Dato : 27-06-03 23:54

Vi skal have bygget et træhus med åbent til kip.

Vi har overvejet at installere genveks, men bliver nødt til i den
forbindelse at sænke
loftet så der kan blive plads til ventilationsrørene.

Må man sænke loftet og have ventilationsrørene inde under det sænkede loft
uden at lægge
isolering i hele hulrummet ?

Jeg tænker her mht. brandtilsyn.

MVH

TF :0)

Fra : zigge

Dato : 28-06-03 07:16

"TexasFlood" <stevie@--nospam--tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> loftet så der kan blive plads til ventilationsrørene.
>
> Må man sænke loftet og have ventilationsrørene inde under det sænkede loft

Hvis jeg opfatter ideen rigtigt, løser problemet sig selv. Jeg går ud fra at
isoleringen skal ligge imellem spærene. Og for at den ikke skal falde ned og
ligge hulter til bulter inde i loftet, bliver du nødt til at slå ståltråd op
under den, hvilket er nok til at gøre det brandsikkerhedsmæssigt ok.
Men prøv at kikke i bygningsreglemanget for småhuse, det kunne jo være at
jeg har et hul i hukommelsen Der kan også være noget med brandisolering
mellem forskellige afsnit i huset, selvom det skal være temmelig stort før
der bliver krav om opdelte brandceller med branddøre imellem osv. Normalt er
der vist kun krav om brandsikkerhed imellem etager og etablering af
flugtveje i private boliger...

Mvh
//zigge

Fra : TexasFlood

Dato : 28-06-03 08:25

Jo men jeg bliver stadig nødt til at sænke loftet da jeg ikke kan føre
rørene igennem spærdragerne....
Og det er i dette hulrum jeg ikke ved om det er et krav at man skal
efterfylde med noget ikke brandbart
eller om der skal laves en afspærring med noget ikke brandbart mareriale
(gips, stålplade etc.)

TF

Fra : Mari

Dato : 29-06-03 07:57

"TexasFlood" <stevie@--nospam--tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efterfylde med noget ikke brandbart
> eller om der skal laves en afspærring med noget ikke brandbart mareriale

Ved sådanne ændringer skal du efter al sandsynlighed have
godkendelse i teknisk forvaltning......... så start der.

/Mari