Pop up vindue fra FMN media
Fra : Ole Nielsen

Dato : 27-06-03 20:30

Hvordan undgår man at der hele tiden popper vinduer fra fmn media? Selv når
jeg anvende web bank på den op?

Mvh
Ole

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 28-06-03 02:21

Ole Nielsen skrev:

> Hvordan undgår man at der hele tiden popper vinduer fra fmn media?

Hvis du f.eks. fortæller hvad FMN Media er, kan det være at nogen har
en ide om hvordan man kan stoppe pop-up-vinduerne.

Fra : Ole Nielsen

Dato : 29-06-03 21:31

Det er sider som denne som popper op. Dersuden kommer det på pogramlinien
(liline må pbne programmer i XP) en exploreside som ikke kan åbnes som
begynder med http://adserv.internetfuel.com/....

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 29-06-03 22:08

"Ole Nielsen" <karen-ole@mail.dk> writes:

> Det er sider som denne som popper op.

Som hvad?

> Dersuden kommer det på pogramlinien (liline må pbne programmer i XP)
> en exploreside som ikke kan åbnes som begynder med
> http://adserv.internetfuel.com/....

Suspekt. Du kunne ikke se resten af URL'en?

Det er stadig *alt* for lidt at gå efter. Du må antage at der er nogen
(sandsynligvis dig selv uden at vide det) der har installeret programmer
på din maskine. Det lyder som et klassisk eksempel på programmer der
forsøger at få dig til at se så mange reklamer som muligt, men det er
umuligt at sige det med sikkerhed, eller gætte hvilke programmer det er.

Lidt googling på "adserv.internetfuel.com" gav fx
<URL:http://www.designflea.com/03/index.php?op=comment&id=377>
og
<URL:http://info-x.co.uk/default.asp?ref=http://info-x.co.uk/default.asp?page=http%3A//info-x.co.uk/f_viewthread.asp%3Ffid%3D2%26tid%3D2783|&page=http%3A//info-x.co.uk/f_viewthread.asp%3Ffid%3D2%26tid%3D2783>
Det ser ud til at adressen er kendt.

Prøv at bruge AdAware <URL:http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/>
eller SpyBot <URL:http://security.kolla.de/index.php?lang=en&page=download>
og se om de kan sige hvad du er ramt af.

For at være helt sikker bør du geninstallere dit styresystem, og så
gøre noget for at undgå at det sker igen.
<URL:http://a.area51.dk/sikkerhed/brugere>
<URL:http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_pc>

/L

Fra : Ole Nielsen

Dato : 30-06-03 21:40

Jeg kiggede på din links og kunne se at der var andre som havde problemet.
Efterfølgende installerede Spybot som fandt en masse og efterfølgende
fjernede noget. Dog ikke det som drillede mig. Derefter prøvede jeg med
Adaware og det hjalp.

Tak for dine gode forslag.

Mvh
Ole