Styring af scope
Fra : Frontier

Dato : 27-06-03 20:23

Hejsa :)

Her et let lille spørgsmål mht. scope. Først et lille eksempel:

   if 1=1 then
      dim aaa
   end if

   if 1=1 then
      dim aaa
   end if

Dette eksempel har begge variablen aaa. I sprog som C++ etc,
eksisterer aaa kun indenfor hver IF-statement. I ASP (IIS5.0),
eksisterer den overalt, selv om man skulle destrurere den med en set
aaa=nothing.

Hvordan pokker slipper man uden om denne fejl? Jeg ved godt, at jeg
bare kunne ændre 2. aaa til aaaa - men jeg vil hellere vide hvordan
man gør det - the right way?

Mvh:
Klaus Jakobsen

Fra : Morten R. Rasmussen

Dato : 29-06-03 22:36

Kort og godt: Brug et andet sprog.

Du kan fx sagtens bruge javascript til at lave asp-sider.

- Morten

Fra : Thomas Daugaard

Dato : 30-06-03 03:07

"Morten R. Rasmussen" <mortrr@liamtoh.com> wrote in message
> Kort og godt: Brug et andet sprog.
>
> Du kan fx sagtens bruge javascript til at lave asp-sider.

Uhh .. så skal du satme være dygtig da .. !? ..
Du mener forhåbentligt JScript og ikke JavaScript .. ?

Mvh, Thomas Daugaard

Fra : Morten R. Rasmussen

Dato : 01-07-03 00:50

JScript er microsofts navn for deres implementering af
ecmascript/javascript.

og eftersom de fleste kender sproget som javascript, bruger jeg oftest det
navn.

Det sprog du (muligvis) bruger i IE er forresten heller ikke javascript, men
jscript.
jscript er ikke kun et serverside sprog.

Selv asp.dll er ligeglad med hvilket navn du angiver.

- Morten