MS Windows
briani 27239
Installation af Java VM
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-06-03 17:20

Jeg havde egentlig regnet med at jeg ville reinstallere min XP i de
nærmeste dage, men i dag hører jeg at det ikke længere er muligt at
downloade MS Java VM - hvilket stiller mig i en lidt træls situation mht
webbank, da min bank bruger Microsofts Java VM.

Hvad dælen skal jeg gøre ved det? Er det et alternativt sted jeg kan
downloade versionen fra Microsoft?

--
Jesper Stocholm - www.stocholm.dk

.... der gerne vil gøre usenet til et trygt sted at være.

Fra : Edmund

Dato : 27-06-03 17:29

Jesper Stocholm wrote:
> [...]
> mht webbank, da min bank bruger Microsofts Java VM.
>
> Hvad dælen skal jeg gøre ved det? Er det et alternativt sted jeg kan

http://alm.bankdata.dk/showpage.asp?ID=622

Hvis du har SP1 liggende er Microsofts Java VM med i den, men ikke i
SP1a
--
Mvh Edmund

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-06-03 17:38

Edmund wrote :

> http://alm.bankdata.dk/showpage.asp?ID=622

Tak for linket :)

> Hvis du har SP1 liggende er Microsofts Java VM med i den, men ikke i
> SP1a

Ja, men det er jo netop det, der er problemet. Jeg har ikke SP1
liggende, så efter reinstallation har jeg kun mulighed for at hente SP1a
- og her er den ikke med.

Fra : Edmund

Dato : 27-06-03 17:54

Jesper Stocholm wrote:

> Tak for linket :)

Velbekomme.

Sydbank har dem også, hvis du stoler mere på dem.
Hvilken bank har du

> Ja, men det er jo netop det, der er problemet. Jeg har ikke SP1
> liggende, så efter reinstallation har jeg kun mulighed for at hente
> SP1a
> - og her er den ikke med.

Meld lige tilbage hvis SP1a fjerner java

--
Mvh Edmund

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-06-03 17:58

Edmund wrote :

> Velbekomme.
>
> Sydbank har dem også, hvis du stoler mere på dem.
> Hvilken bank har du

Basisbank

> Meld lige tilbage hvis SP1a fjerner java

Altså du mener om installation af VM fra fx Sydbank og derefter
installation af SP1a fjerner VM?

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
Fra Kidchen på kids.tv2.dk:

Fra : Edmund

Dato : 27-06-03 18:07

Jesper Stocholm wrote:

> Altså du mener om installation af VM fra fx Sydbank og derefter
> installation af SP1a fjerner VM?

Ja

--
Mvh Edmund

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 27-06-03 17:33

http://java-virtual-machine.net/download.html

Med venlig hilsen, Michael Pilgaard.

Fra : hardy

Dato : 27-06-03 17:38

"Jesper Stocholm" skrev d. 27-06-03 17:20 dette indlæg :
> [...]
>
> --
> Jesper Stocholm - www.stocholm.dk
>
> .... der gerne vil gøre usenet til et trygt sted at være.

Hej Jesper.
Du kan downloade den fra www.sun.com så vid jeg husker.
MVH Hardy

http://www.kandu.dk/

Fra : Edmund

Dato : 27-06-03 18:00

hardy wrote:

> Du kan downloade den fra www.sun.com så vid jeg husker.

Flere banker virker ikke med suns java, om Jespers bank så virker med
suns, vides ikke med sikkerhed.

--
Mvh Edmund

Fra : Hans

Dato : 27-06-03 18:29

"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

> Flere banker virker ikke med suns java, om Jespers bank så virker med
> suns, vides ikke med sikkerhed.

Skandiabanken gør f.eks. ikke.

/ Hans

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 27-06-03 19:04

On Fri, 27 Jun 2003 18:59:34 +0200, Edmund wrote:

> Flere banker virker ikke med suns java, om Jespers bank så virker med
> suns, vides ikke med sikkerhed.

Hvis folk så bare huskede at give besked til banken om det, så kunne det
være at de lavede det om, så det virkede med både Suns Java og MS' VM.

Som Jyske Bank kunde er jeg da glad for at jeg altid kan komme på netbanken
næsten uanset OS, browser. Bare der er Java på.

--
Lars

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 28-06-03 07:20

Lars Jørgensen <not@real.one> posting:

>Hvis folk så bare huskede at give besked til banken om det, så kunne det
>være at de lavede det om, så det virkede med både Suns Java og MS' VM.

MS' "java" er en død sild. Ingen grund til at bruge energi på den.
Ja, og så er det jo end ikke rigtig Java, for så ville man netop
ikke skulle tage særlige hensyn til den.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-06-03 18:13

"hardy" <hardy.news@kandu.dk> skrev :

>Du kan downloade den fra www.sun.com så vid jeg husker.

Mon?
--
Knud

Fra : Martin Kofoed

Dato : 27-06-03 20:56

Jesper Stocholm wrote:

> Hvad dælen skal jeg gøre ved det? Er det et alternativt sted jeg kan
> downloade versionen fra Microsoft?

Klag til din bank og derefter til Microsoft. Begge har leveret et elendigt
stykke arbejde og fortjener en røffel.

--

Martin

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-06-03 02:51

Det hjælper ikke at klage til Microsoft. Det er som følge af en
retssag de tabte at de ikke længere må distribuere deres JVM.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 28-06-03 07:22

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> posting:

>Det hjælper ikke at klage til Microsoft. Det er som følge af en
>retssag de tabte at de ikke længere må distribuere deres JVM.

Deres JVM? Du mener deres "J"VM.

Desuden må de godt distribuere den originale, altså Suns, som fx
Opera gør, så hvorfor gør de ikke bare det, så brugerne slipper for
alt det bøvl.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-06-03 14:21

Ja, det var jo det jeg skrev. Eller mener du, at du ved at sætte ""
omkring J får det til at stå for noget andet end Java?

Angående det at distribuere SUNs JVM har de lige vundet en retssag der
siger at de ikke skal.
Du kan jo også spørge dig selv om du, hvis du nu ejede en forretning,
ville hjælpe en af dine konkurrenter, med store udgifter for dig selv
som følge.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 28-06-03 18:58

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> posting:

Jeg ved desværre ikke, hvad du refererer til, så det kan jeg ikke
svare på. Hvad refererer du til?
Der er forskel på "skal" og "må".
Hvad er det for nogle udgifter?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-06-03 14:39

Galt med korttidshukommelsen? Du kan bare genlæse det indlæg du
sendte.
Du tror måske at det er gratis at trykke nye CD'er?

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 29-06-03 18:10

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> posting:

Nej.

Fra : Martin Kofoed

Dato : 29-06-03 21:04

Jens Peter Karlsen wrote:

> Du kan jo også spørge dig selv om du, hvis du nu ejede en forretning,
> ville hjælpe en af dine konkurrenter, med store udgifter for dig selv
> som følge.

Sådan er det at være monopol. Så SKAL man åbne op for konkurrence.

--
Martin

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-06-03 00:38

Microsoft har ikke monopol på Java. De har heller ikke monopol på at
distribuere et JVM.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-06-03 06:49

Martin Kofoed wrote :

> Klag til din bank og derefter til Microsoft. Begge har leveret et
> elendigt stykke arbejde og fortjener en røffel.

Ja - men det hjælper mig jo ikke i min situation at jeg sidder og tuder
og klager over min bank. Jeg har jo et faktuelt problem, da jeg ikke kan
komme i kontakt med min bank, hvis jeg reinstallerer. Derfor kan jeg
ikke bruge en løsning der ikke medfører umiddelbar løsning af problemet.

I øvrigt mener jeg ikke nødvendigvis at det er "Microsofts skyld" - ting
i IT-branchen har det med at forgrene sig - det skete med Unix og Java,
og det har været lige ved at ske med Linux også. Sådan er livet. At jeg
så ikke forstår hvad deres tekniske argument har været for at vælge
Microsofts VM er så en anden sag.

Fra : Else Holm

Dato : 28-06-03 09:51

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
Derfor
> kan jeg ikke bruge en løsning der ikke medfører umiddelbar løsning

Nu kan det godt være, at jeg blander mig i noget, som jeg ikke har
så meget forstand på, men jeg bruger bl. a. BG Netbank - der var en
funktion, som ikke virkede med den SUN's java, jeg havde, så jeg
fik et link fra BG, nemlig
http://www.microsoft.com/java/download/dl_sdk40vm.htm
og efter at have downloadet og installeret Microsofts Java VM derfra,
har
netbank fungeret upåklageligt.
- måske kan det hjælpe!

--
Else

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-06-03 15:32

"Else Holm" <holm_49@hotmail.com> skrev :

>http://www.microsoft.com/java/download/dl_sdk40vm.htm
>og efter at have downloadet og installeret Microsofts Java VM derfra,
>har netbank fungeret upåklageligt.

Det er vist lang tid siden, du har klikket på det link...

--
Knud

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 27-06-03 21:06

>Hvad dælen skal jeg gøre ved det? Er det et alternativt sted jeg kan
>downloade versionen fra Microsoft?
[...]

Jeg har den også på http://koksby.dk ...

Henrik

Fra : Quake

Dato : 28-06-03 13:33

den ligger da på windows xp cden det gør den da på min

quake

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-06-03 23:21

Quake wrote :

> den ligger da på windows xp cden det gør den da på min

Hvorhenne?

Fra : Richard Thune

Dato : 29-06-03 07:56

Jesper Stocholm wrote:

> Hvorhenne?

Jeg har den på en OEM XP home (bibliotek java vm), men ikke på min XP pro
update.
R Thune

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 29-06-03 10:20

Richard Thune wrote :

> Jeg har den på en OEM XP home (bibliotek java vm), men ikke på min XP
> pro update.

Jeg kiggede på min XP Pro (Fuld installation), og her ligger den ikke
på.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
** Vil det sige, at ham Lars er et stort brød på 15 år ? **