Vis velkomst meddelse en gang
Fra : Thomas

Dato : 27-06-03 13:34

Jeg vil gerne have vist en velkomst hilsen og en farvel hilsen på mit site
som ikke anvender frames. Jeg har lavet en onload i min body som starter et
lille pop op vindue vha. javascript som viser min velkomst hilsen, men den
gør dette hver gang jeg loader siden. Kan jeg anvende session variabler på
en smart måde til at håndtere dette? Jeg tænkte på at indlejre noget kode i
min global asa (en sand/falsk variabel til at holde styr på om man havde set
den).

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 27-06-03 13:43

[klip]
> [...]
> min global asa (en sand/falsk variabel til at holde styr på om man havde

Ja, eller cookies fx.

Du kan linke til et eksternt javascript (som asp-fil);

' velkomst.asp

<%

Response.ContentType = "text/javascript"
If Request.Cookies("minvelkomst")("vist") <> True Then
Response.Cookies("minvelkomst")("vist") = True
Response.Write "[javascript]"
Else
Response.Write "return false;"
End If

%>

På din side kan du inkludere scriptet sådan:
<script src="velkomst.asp" type="text/javascript"
language="JavaScript"></script>

Håber det virker (for jeg har ikke testet det... :S)
MVH Jonas (aka Juke)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 27-06-03 14:06

Jonas Schmeltz Aaberg wrote:
> [klip]

Men hvis brugeren ikke accepterer cookies får man beskeden hver agang :(

mvh
johan

Fra : Henrik

Dato : 28-06-03 09:32

"Thomas" <aasdasd@asdasdasd.dk> wrote in message
> [...]
et
> lille pop op vindue vha. javascript som viser min velkomst hilsen

Bare en mening: Personligt opfatter jeg disse pop-ups som nogen en vis herre
har skabt.

/Henrik