opklarings-spil/gådespil - gode råd!
Fra : Morten Jensen

Dato : 27-06-03 10:44

Hej gruppe...

har forgæves forsøgt at få min kæreste til at interessere sig for min
passion for counter-strike (ja, jeg ved det...) - men hun vil nu gerne
spille lidt comp en gang i mellem, så derfor er jeg på udkig efter nogle
gode tips indenfor krimi/gåde/opklarings-spil - hun har vist prøvet noget
"cluedo" - agtigt hos en af vores venner - det var hun (suk) ret betaget
af - så det må gerne være sådan lidt brætspils-simpelt, men hvis i har
oplagte forslag ud over det (mistænkt 1+2??) så kom med dem...

tak

Morten

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-06-03 11:02

"Morten Jensen" <morten.j@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af - så det må gerne være sådan lidt brætspils-simpelt, men hvis i har
> oplagte forslag ud over det (mistænkt 1+2??) så kom med dem...

Der var for nogle år siden et dansk lavet spil der hed Black Out. Det skulle
være godt. Fik desværre aldrig prøvet det selv. Der ser ud til at være en
god beskrivelse her:

http://www.sdu.dk/Hum/bkw/BUKS.html

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-06-03 11:04

Kunne egentlig godt tænke mig at prøve Black Out selv. Er der nogen der ved
hvor man kan få fat i det, evt. brugt?

Fra : Ole Steiness

Dato : 27-06-03 12:17

C.S.I., Crime Scene Investigation, er et udmærket gådespil, baseret på den
tv-aktuelle, amerikanske krimiserie af samme navn.... kræver dog nok, at man
har set serien, før man rigtig kan fordybe sig...

- Ole Steiness

Fra : Laziter [9440]

Dato : 27-06-03 15:22

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kunne egentlig godt tænke mig at prøve Black Out selv. Er der nogen der
ved
> hvor man kan få fat i det, evt. brugt?

Prøv evt. i gruppen:
dk.marked.privat.spil.computer

Der har jeg selv handlet lidt

---- Laziter ----
Everyone loves victory.
laziter@NOSPAMgamebox.net (fjern NOSPAM)

Fra : Li Lo

Dato : 28-06-03 17:25

Spillene mistænkt 1 & 2 er også gode de er godt lavet og så er de dansk *S*

Fra : Hans Lynge Andersen

Dato : 28-06-03 21:03

On Fri, 27 Jun 2003 12:04:14 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

>Kunne egentlig godt tænke mig at prøve Black Out selv. Er der nogen der ved
>hvor man kan få fat i det, evt. brugt?

Jeg lånte for et år eller to siden spillet på mit lokale bibliotek, så
det er jo en mulighed.

Spillet var (uden at røbe for meget) et meget fascinerende forsøg
(ganske vellykket) på at kombinere opklaring med bl.a. psykologi.
Spillet var i øvrigt dansk fremstillet og er lavet med dukke-
animationer. Det gav en helt speciel stemning - meget surrealistisk
spil.

Det er dog IKKE "brædtspils-simpelt", men prøv det!

Mvh.
Hans

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 29-06-03 02:00

"Hans Lynge Andersen" <nospam@nosp-image.dk> skrev i en meddelelse news:3efdf2ab.13921698@news.worldonline.dk...
> [...]
> Spillet var i øvrigt dansk fremstillet og er lavet med dukke-
> animationer. Det gav en helt speciel stemning - meget surrealistisk

Husk lige at checke om det kan køre på WindowsXP
hvis du bruger dette OS,

Jeg kune nemt forstille mig at det er et windows95/98
only

Jan Rasmussen

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-06-03 13:31

"Hans Lynge Andersen" <nospam@nosp-image.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg lånte for et år eller to siden spillet på mit lokale bibliotek, så
> det er jo en mulighed.

Jeg har faktisk allerede bestilt via biblioteket. Kom i tanker om det dagen
efter jeg havde stillet spørgsmålet.

> [...]
> spil.
>
> Det er dog IKKE "brædtspils-simpelt", men prøv det!

Min 11 årige datter kunne godt lige Mistænkt1, er Blackout mon en tand for
uhyggeligt til den aldersgruppe?

Fra : Kasper Aae

Dato : 28-06-03 17:15

On Fri, 27 Jun 2003 11:44:19 +0200, "Morten Jensen"
<morten.j@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>af - så det må gerne være sådan lidt brætspils-simpelt, men hvis i har
>oplagte forslag ud over det (mistænkt 1+2??) så kom med dem...

Hvad med gængse adventurespil? Der bliver gådeløsningen kombineret med
en (i bedste fald) god historie. Jeg vil anbefale:

The Longest Journey
Syberia
Grim Fandango

--
Kasper

Fra : Cirque

Dato : 29-06-03 23:39

Hej igen. Nu er siden klar. Jeg har bl.a. Cluedo til salg.
www.supermario.webbyen.dk

mvh
Ghita

---