Monitor flimrer ved højre opløsninger
Fra : Christian Aagot Riis

Dato : 27-06-03 10:36

Hej gruppe,

Jeg har et træls problem:
Hvis jeg kører i en opløsning der er højere en 800x600 flimrer min skærm,
hver gang jeg taster på tasteturet, bruger musen eller der tegnes eller
flyttes et vindue. Det sker også, hvis der fx er et vindue åbnet med en
animeret gif.
Flimre-stregerne er vandrette og nogen gange kan man ane en skygge som
ligner en kopi af vinduerne. Det sjove er at skærmen virker helt perfekt på
andre maskiner og virkede som den skulle på denne maskine før Win98 røg ud.

Jeg har kontrolleret at vsync og hsync oplysningerne i XF86Config-4 stemmer
overens med monitor-specifikationerne - og jeg har prøvet at skrue både op
og ned, uden held.

Hvor tror I at jeg skal fejlfinde: X-serveren, monitoren, skærmkortet,
XF86Config-4, ...?

Mit system:
Debian Woody
KDE 3.0
PanaSync E70 monitor
s3Virge grafikkort
AMD 233 CPU
128 MB ram

På forhånd tak for hjælpen.

--
Christian
Fjern dyret med den lange hals fra min email-adresse ...

Fra : Christian Aagot Riis

Dato : 27-06-03 10:41

> Jeg har kontrolleret at vsync og hsync oplysningerne i XF86Config-4
stemmer
> overens med monitor-specifikationerne - og jeg har prøvet at skrue både op
> og ned, uden held.

Jeg bør måske tilføje at jeg har kørt dpkg-reconfigure flere gange (også
uden held), hver gang har jeg måtte vælge Generic Monitor, fordi min monitor
ikke findes på listen. Skærmkortet findes og jeg prøver med et andet
(Matrox) i aften.

Fra : Leif Neland

Dato : 27-06-03 16:20

"Christian Aagot Riis" <christian@giraf.aagot.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligner en kopi af vinduerne. Det sjove er at skærmen virker helt perfekt

> andre maskiner og virkede som den skulle på denne maskine før Win98 røg

Hvis du har en windows i nærheden, og skærmen har OnScreenDisplay, eller på
anden måde kan vise hvilke frekvenser den bruger, så kan du jo notere
frekvenserne ned ved de forskellige opløsninger, og så bruge den i X:

Leif