Hækkeklipper råd ønskes
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 27-06-03 10:08

De har jo ofte nogle meget billige el-hækkeklippere til 200-300 kroner
i Aldi og diverse andre steder. Men er det for billigt?

Så et par gode råd om køb af min første el-hækkeklipper modtages med
glæde.

Mvh. Brian

Fra : Pia J

Dato : 27-06-03 10:25

"Brian B. Christensen" <not@for.public> wrote in message
> De har jo ofte nogle meget billige el-hækkeklippere til 200-300 kroner
> i Aldi og diverse andre steder. Men er det for billigt?

Det kommer jo nok an på, hvor meget hæk du har og hvilken type. Bilka har
netop haft en gul sag nedsat fra 600 til 400 tror jeg. Samme klipper købte
jeg sidste år nedsat i Kvickly fra 300 til 100. Jeg har et par ribeshække og
det klarer den fint, vel sammenlagt 30 m lange (x2). Også ældre grene. Men
tykke, seje stængler af diverse art, det klarer den bare ikke - så stopper
den eller hele sværet bøjer sig (kunne rettes ud igen).

Jeg har ikke brug for mere - og aner ikke, om de dyre kendte mærker kan
klare mere.

:Pia

Fra : KK

Dato : 27-06-03 11:03

Tag et kig på den Peugeot 50 cm som Silvan har til 349 (Sidste dag i dag)

Den ser ganske fornuftig ud til prisen

/K

Fra : Calle.

Dato : 27-06-03 11:10

Brian B. Christensen wrote:
> [...]
> i Aldi og diverse andre steder. Men er det for billigt?
>
> Så et par gode råd om køb af min første el-hækkeklipper modtages med

Hvis du har meget hæk, eller langt til en stikkontakt, så køb en
bezindrevet (så er du også fri for at kappe ledningen) Købte selv en el,
da jeg fik hus, men den blev hurtigt skiftet til benzin.
--
Calle

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-06-03 20:05

On Fri, 27 Jun 2003 12:09:58 +0200, "Calle." <Calle@fjernjyde.dk> wrote:

>Hvis du har meget hæk, eller langt til en stikkontakt, så køb en
>bezindrevet (så er du også fri for at kappe ledningen) Købte selv en el,
>da jeg fik hus, men den blev hurtigt skiftet til benzin.

Bare husk at en benzinklipper er noget tungere end en elklipper.

Men jeg vil da også selv foretrække en benzinmaskine. De har flere
kræfter at gøre med syntes jeg.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Ding-Dong

Dato : 28-06-03 11:11

Brian B. Christensen skrev i en meddelelse
> [...]
> i Aldi og diverse andre steder. Men er det for billigt?
>
> Så et par gode råd om køb af min første el-hækkeklipper modtages med

Jeg købte sidste år en elektrisk i Silvan af mærket PARK, som nogen kloge
hoveder i øvrigt påstår er et 'skjult' mærke fra Bosch, den kostede 400,- og
jeg er ganske glad for min. Der er mange forskellige størrelser og længder
på sværd men det som jeg gik efter var en der kunne klippe de få tykke
grene jeg har i min hæk og så skulle den helle ikke være for lang igen......
Generelt synes jeg at de klippere der kommer frem til billige penge er som
udgangspunkt ganske udemærkede, det der så spiller ind er om man vil
investere i en benzindrevet eller elektrisk.
Med hygsom hilsen

Dennis