Hjælp til regnskab... NU!!!
Fra : Schulz

Dato : 27-06-03 09:03

Hejsa!

Er her én, som kan hjælpe mig med at lave regnskab i min lille
computer-virksomhed til skattekontoret her i weekenden? Jeg har ikke prøvet
det før, og ham, der havde lovet mig hjælp, er hoppet fra.

Med venlig hilsen
Martin Schulz

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 27-06-03 09:10

On Fri, 27 Jun 2003 10:03:27 +0200, Schulz wrote in dk.erhverv
<3efbfa19$0$13246$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:

> [...]
>computer-virksomhed til skattekontoret her i weekenden? Jeg har ikke prøvet
>det før, og ham, der havde lovet mig hjælp, er hoppet fra.

Du skal sikkert aflevere inden 1 juli, men hvis du kontakter dem nu,
skulle det være muligt at få udsættelse.

Så har du mere luft til at finde en løsning.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Schulz

Dato : 27-06-03 09:50

Jeg har lige haft ringet til skattekontoret... De skal have anmodningen om
udsættelse skriftligt, og de vil så svare hurtigst muligt. Det koster
200,-kr pr. overskredet dag, så det kommer vel allerede til at koste ca.
1000,-kr bare for udsættelsen...

Nogen der kan hjælpe, så jeg kan aflevere rettidigt (mandag)?

Med venlig hilsen
Martin Schulz

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-06-03 10:25

Schulz wrote:

> [...]
> 1000,-kr bare for udsættelsen...
>
> Nogen der kan hjælpe, så jeg kan aflevere rettidigt (mandag)?

Tja, har du lavet din bogføring løbende, så skal du i princippet bare
have overført beløbene til en resultatopgørelse (periodeopgørelse) og en
balance (værdiopgørelse pr. bestemt dato).

Afslut din omsætningskonti ved at debitere dem. Og krediter dem på en
samlet omsætningskonto på din resultatopgørelse.
Afslut dine omkostningskonti ved at kreditere dem. Og debiter dem på på
resultatopgørelse.
Omsætning - omkostninger = Årets resultat (forhåbentlig overskud).

Opgør de værdier du har i virksomheden (ejendom, varelager, kasse, bank,
tilgodehavender)
Opgør egenkapital og gæld.
Værdier = egenkapital+gæld

Men skal du først til at bogføre et halvt års bilag, så får du nok ikke
så meget søvn her i weekenden.
Og hvis du virkelig vil have seriøs hjælp, så koster det nok ved
kasseAlfa. Og en revisor eller regnskabskyndig koster nok på den
forkerte side af 400-500 kroner i timen (ekskl. weekendtillæg og
aftentillæg)

Hvor stor er opgaven? Hvor ligger virksomheden (eller bedre sagt: hvor
er regnskabet henne i landet?)

Og nej, jeg vil ikke hovere eller sige "øv bæv", men simpelthen fortælle
dig, at sådan er det nu engang.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Palle Bruselius

Dato : 28-06-03 12:06

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

Der skal sandsynligvis også afleveres kapitalforklaring (hvilket er en
utålelig ekstra opgave - ikke fordi den er stor, men fordi skattefar jo
faktisk har oplysningerne allerede i årsregnskabet).

Palle

Fra : Schulz

Dato : 28-06-03 14:09

Åh nej! Hvad er en kapitalforklaring?

Mvh
Martin

Fra : Britt Malka

Dato : 28-06-03 16:09

On Sat, 28 Jun 2003 15:08:32 +0200, "Schulz"
<schulz@schulzcomputer.dk> wrote:

>Åh nej! Hvad er en kapitalforklaring?

Det er en plage, som skattevæsenet har fundet på for at finde ud af,
om folk tjener sorte penge.

Du skal redegøre for, hvordan din egenkapital fra sidste år er gået
hen og blevet det, den er i år. Hvad har du haft af udgifter til
husleje, børnepasning... alt! En masse - overflødigt og irritende -
arbejde til dig eller den, der skal lave dit regnskab.
Britt Malka

Tilmeld dig gratis Tips & Tricks, og vind Stone's SummaSummarum - www.malka.it/tips/tilmeld.html

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-03 12:02

"Schulz" <schulz@schulzcomputer.dk> skrev i en meddelelse
> Åh nej! Hvad er en kapitalforklaring?
>
> Mvh
> Martin

Det kan kort og godt betragtes som et slags spørgeskema, hvor skattevæsenet
spørger om, hvor meget har De tjent? Hvormeget har De betalt i skat? Hvornår
kan vi komme og hente resten?

Den var alerted allerede med filmen tilbage fra 60'erne med Dirk Passer og
Keld Petersen i Her Går Det Godt. Den gang kaldtes det torskegilder (gæt
selv hvorfor), men det er jo senere blevet rationaliseret (svjh.)

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-06-03 14:59

Palle Bruselius wrote:

> Der skal sandsynligvis også afleveres kapitalforklaring (hvilket er en
> utålelig ekstra opgave - ikke fordi den er stor, men fordi skattefar jo
> faktisk har oplysningerne allerede i årsregnskabet).

Er det ikke noten til Egenkapitalen du taler om der?

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 28-06-03 15:08

Carsten Riis wrote:

> Er det ikke noten til Egenkapitalen du taler om der?

Næ, mere en rimelig specifikation til årets kapitalbevægelser.

Men den kan du jo godt placere i en note

Men nu er det nok personligt regnskab, det drejer sig om, så bl.a.
årets privatforbrug er værd at bemærke.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-06-03 18:10

"Erik G. Christensen" wrote:

> Men nu er det nok personligt regnskab, det drejer sig om, så bl.a.
> årets privatforbrug er værd at bemærke.

Det er sgu da irriterende, at man skal redegøre at man har betalt 3
liter mælk i første omgang på firmaets dankort og senere lagt pengene
tilbage i kassen.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 28-06-03 18:14

Carsten Riis wrote:

> Det er sgu da irriterende, at man skal redegøre at man har betalt 3
> liter mælk i første omgang på firmaets dankort og senere lagt pengene
> tilbage i kassen.

Jow, men i praksis er det mest 100kkr afvigelser, der interesser,
og mest når privatudtræk er negativt

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 28-06-03 16:16

Schulz wrote:

> [...]
> udsættelse skriftligt, og de vil så svare hurtigst muligt. Det koster
> 200,-kr pr. overskredet dag, så det kommer vel allerede til at koste ca.

Og udsættelse er lige så let at få som en asbestdragt i helvede..

Det er ikke lykkedes mig endnu, og dog, da var skatteyder død inden
afleveringsfristen, men så kunne vi blot sende udkastet.

Fra : Nielsen

Dato : 27-06-03 16:36

> [...]
prøvet
> det før, og ham, der havde lovet mig hjælp, er hoppet fra.

Hop ind på http://www.summarum.dk/ download den gratis version af
programmet, kommer du over 300 posteringer køber du programmet. Eller også
køber du bare programmet og bruger det fremover.
Læs hjælp til programmet, lav dine ind og udfaktureringer, afslut
regnskabet.

Ps. stil din pc tilbage i tiden, f.eks 1 feb 2002 på den måde vil kasseklade
osv passe

Nielsen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 28-06-03 15:20

Schulz wrote:

> Er her én, som kan hjælpe mig med at lave regnskab i min lille
> computer-virksomhed til skattekontoret her i weekenden? Jeg har ikke prøvet
> det før, og ham, der havde lovet mig hjælp, er hoppet fra.

Lav det bedst muligt selv, med indtægter og udgifter.
Og vær nøjsom med udgifter.

Der behøver strengt taget ikke at være andet end de poster, og det er
bedre end at få bøde for ikke at angive noget, eller dagbøder for at
aflevere forsent. Det kan du dog få alligevel, hvis det viser sig at
det endelige regnskab er helt anderledes.

Men ellers er vore timer stort set optaget indtil den 1.7 kl 21, og har
været det de sidste tre uger.

Fra : Schulz

Dato : 30-06-03 19:17

Spørgsmål et:

Hvordan bogføre jeg et køb til videresalg, således købet figurere alle de
steder det skal.

Indtil nu har jeg debiteret i "vareindkøb" under "vareforbrug" og krediteret
i "kasse". Når jeg har solgt, har jeg krediteret i eks. "løsdele" under
"varesalg" og debiteret i "kasse". Er det rigtigt?

Hvordan får jeg mit varelager opdateret? Der står stadig 0 i balancen!

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 30-06-03 19:26

Schulz wrote:

> [...]
> "varesalg" og debiteret i "kasse". Er det rigtigt?
>
> Hvordan får jeg mit varelager opdateret? Der står stadig 0 i balancen!

Fx, fra varekøb til varelager, og er det første år, er det direkte.
Men ellers er der normalt en underkonto til varesalgsgrupper, der
hedder noget med "varelagforskydning" ?

Og så er det normalt modsat, at du optæller lager, poster på statuskonto
og bevægelse placeres i driftsafsnit.

Fra : Schulz

Dato : 30-06-03 21:07

Hej Erik.

Vi (en kammerat og jeg) kan ikke helt forstå dit svar. Kan du komme med et
eksempel?

Grafikkort > 1000,-kr

Konto > Tekst.

1000 > løsdele(varesalg)

2200 > vareindkøb (vareforbrug)

55100 > varebeholdning

58200 > kasse

Køber: proces?

Sælger: proces?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Martin Schulz

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-06-03 22:34

Schulz wrote:

> Spørgsmål et:
>
> Hvordan bogføre jeg et køb til videresalg, således købet figurere alle de
> steder det skal.

Du startede med at investere 1500 kroner i dit firma.
Du har købt varer for 3 grafikkort a 500 kroner incl. moms KONTANT
Og fået solgt dem 800 kroner stykket (incl. moms)

Bogføringen skal så se således ud:
----------
Køb:
Krediter: Kassen med 1500 kroner
Debiter: Konto for indgående moms: 300 kroner
Debiter: Konto for varelager: 1200 kroner

Du får så solgt 2 af disse grafikkort til en stykpris på 800 kroner
incl. moms.
Krediter: Omsætningskontoen med 1250 kroner
Krediter: Konto for udgående moms: 350 kroner
Debiter: Kassekontoen med 1600 kroner.

Når du nu skal beregne dit overskud, så skal du finde ud af, hvad du har
brugt til at skabe omsætningen på de 1250 kroner.
Du har brugt 2 grafikkort a 400 kroner (ex. moms.).

Nu krediterer du varelageret for 2 grafikkort a 400 kroner. Og debiterer
Vareforbrugs-kontoen med 800 kroner.

I din resultatopgørelse kommer det så til at se således ud:

Omsætning 1250
- vareforbrug: 800
Dækningsbidrag: 450 kroner

På dit varelager er der 1 grafikkort til 400 kroner
I din kasse er der 1600 kroner.
Dit momsregnskab ser således ud:
På din konto for indgående moms er der så 300 kroner.
Kontoen for udgående moms er der 350 kroner.
Du skylder told&skat 50 kroner.

Din balance ser så således ud

AKTIV-siden

VARELAGER 400
KASSE 1600
Ialt 2000 kroner

PASSIV-siden
EGENKAPITAL 1500
+DB/overskud 450

SKYLDIG MOMS 50
Ialt 2000 kroner

-------------------- Og Jing og Jang har sejret igen ---------------

Jeg håber, at det giver dig lidt indsigt i hvordan du har arbejdet det
seneste års tid.
Du har nu 27 minutter til at lave resultatopgørelse og balance.

> Indtil nu har jeg debiteret i "vareindkøb" under "vareforbrug" og krediteret
> i "kasse".

Ikke rigtig.
Dit vareforbrug er i forhold til din omsætning (Hvad har du _forbrugt_
for at skabe din omsætning). Fordi du køber en vare er ikke det samme
som du har solgt den. Og ja, det gælder også når du kun sælger på en
kundes bestilling. Du skal forbi varelageret, selvom varen kun ligger
på lageret i en time eller to.

> Når jeg har solgt, har jeg krediteret i eks. "løsdele" under
> "varesalg" og debiteret i "kasse". Er det rigtigt?

korrekt. Næsten da. Hvad gør du med momsen?

> Hvordan får jeg mit varelager opdateret? Der står stadig 0 i balancen!

Tja, du har jo noget egenkapital (passiv-siden), som du skal vise
hvordan du har anvendt (aktiv-siden).

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 30-06-03 22:48

Carsten Riis wrote:

Ok.

Fra : Schulz

Dato : 01-07-03 09:55

Hej Carsten.

Det var lige det, jeg manglede. Tusind tak.

Jeg bruger Summasummarum2, som vist beregner momsen automatisk. Men! Der er
ikke "K25" (automatisk købsmoms) på kontoen "varebeholdning", så får jeg vel
ikke moms tilbage før jeg sætter varen op i "vareforbrug". Hvordan klarer
jeg lige det? Skal jeg flytte "K25" fra "vareforbrug" ned til
"varebeholdning? Eller har I en anden løsning på det?

Nu er jeg næsten klar til at lave regnskabet færdigt og dermed også
selvangivelsen...

Med venlig hilsen
Martin Schulz

Fra : Schulz

Dato : 01-07-03 10:15

Hej igen.

Det ser forøvrigt også ud til, at regnskabet regner mine udgifter til
administration med som positiv indkomst...

Vil du ikke lige lave et eksempel på det også?

Køb af "printerpapir for 100,-kr incl. moms":
?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Martin Schulz

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-07-03 10:52

Schulz wrote:

> Det var lige det, jeg manglede. Tusind tak.

Det var så lidt. Jeg bliver glad, når dem jeg hjælper bliver glade.

> [...]
> jeg lige det? Skal jeg flytte "K25" fra "vareforbrug" ned til
> "varebeholdning? Eller har I en anden løsning på det?

Lige to små administrative detaljer omkring nyhedsgrupperne:
A: Du kan godt nøjes med at skrive i gruppen. Specielt når det er samme
indlæg. Ønsker jeg at svare, så skal jeg nok gøre det. Men det kan jo
også ske, at andre vil eller er hurtigere.
En privatmail forpligter mig lidt mere end jeg bryder mig om. Det er
ikke fordi jeg er snerpet eller lignende, men jeg har det med, at mails
i min inbox forpligter mere end usenet.
Så kan vi ikke fremover holde os til nyhedsgruppen? Medmindre det drejer
sig om fx tilbud om jyske dollars og andre knap så smarte ting at snakke
om offentligt.
B: Når du svarer på et indlæg vil du så ikke nok være rar kun at citere
de afsnit du konkret kommer ind på og svar under det konkrete afsnit du
svarer på.

Nu til indholdet af mailen:

Jeg kender ikke summasummarum-programmet.
Jeg har skitseret hvordan man skal gøre, når man kører det den gamledags
måde med konteringsark.
Hvordan du så får det passet ind i sum....-programmet aner jeg ikke.

Mulig forklaring kan jeg dog alligevel give (dog uden garanti at det er
sådan):
Grunden til der ikke er købsmoms (hedder altså: indgående moms) på din
varebeholdning er, at værdien på varelageret* ALTID opgøres uden moms.

*: Alle tal i resultatopgørelsen og balancen skal være uden moms.
Du kan se på mine bogføringseksempler, at salgsmoms (momsen du opkræver
hos kunderne) ikke skrives på omsætningskontoen, men på en konto for sig
selv.
Når regnskabsperioden så slutter, så opgør du så momsregnskabet overfor
skattevæsnet. Når du så har fået solgt for mere end du har købt, så vil
du have en gældspost (balancens passiv-side) til skattevæsnet på
salgmoms-købsmoms = skyldig moms. Skattevæsnet har så den skægge ide
med, at de ca. 4 gange om året vil have opgjort moms-regnskabet, men det
ændrer ikke noget ved at du i hvert fald skal gøre det ved
regnskabsårets afslutning.

Som sagt: Jeg har ikke den ringeste anelse om, hvordan summ-programmet
er skruet sammen.
Jeg kan kun fortælle hvordan tingene skal laves overfor told&skat.
Hvordan du laver det i praksis, tja det er altså en del af at være
selvstændig at finde ud af.
Jeg kan ikke hjælpe dig.

Til dit køb af printerpapir:
Jeg går ud fra, at det printerpapir til brug for fx udskrivning af
fakturaer, lageropgørelse osv osv osv.
Den type køb er under kategorien: kontorholdsomkostninger.
Den type køb må du afregne i samme regnskabsår som du har købt den, selv
om du har en lille slat papir liggende. Har du købt større partier (fx
en hel EURO-palle) til at sælge, så er det varelageret.
Men du har i denne situation altså købt printerpapir til 100 kroner
incl. moms KONTANT til brug på kontoret.

Køb:
Debiter: Konto for kontorholdsomkostninger: 80 kroner
Krediter: Konto for indgående moms: 20 kroner
Krediter: Kassen med 100 kroner

Sammenholder vi nu denne postering med tidligere posteringer (eksemplet
med grafikkortene du fik solgt), så ser din resulatopgørelse således ud:

Omsætning 1250
- vareforbrug: 800
Dækningsbidrag: 450
- kontorholdsomkostninger 80
Overskud 370

I balancen ser det nu ud således:

På dit varelager er der 1 grafikkort til 400 kroner
I din kasse er der 1500 kroner.
Dit momsregnskab ser således ud:
På din konto for indgående moms er der så 320 kroner.
Kontoen for udgående moms er der 350 kroner.
Du skylder told&skat 30 kroner.

Din balance ser så således ud

AKTIV-siden

VARELAGER 400
KASSE 1500
Ialt 1900 kroner

PASSIV-siden
EGENKAPITAL 1500
+DB/overskud 370

SKYLDIG MOMS 30
Ialt 1900 kroner

And the winners are: Jing and Jang

Fra : Schulz

Dato : 30-06-03 19:26

Spørgsmål to:

Hvordan kan mit resultat blive positivt, når min kassebeholdning er negativ?

Jeg har kun brugt kassen som til/fra.

Mvh.
Martin

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 30-06-03 21:29

Schulz wrote:

> Hvordan kan mit resultat blive positivt, når min kassebeholdning er negativ?
>
> Jeg har kun brugt kassen som til/fra.

Jeg afstår fra at svare..

Må du mene jeg er en dum skid, men det kræver timer.
Og dem plejer jeg at blive betalt for,
ihvertfald med nådsendsbrød..

Fra : Schulz

Dato : 30-06-03 21:43

Hej hej.

> Jeg afstår fra at svare..
>
> Må du mene jeg er en dum skid, men det kræver timer.
> [...]

Det er da helt ok. Jeg var nok klar over, at det måtte stoppe på et
tidspunkt. Du skal have tak for dit bidrag.

Hvad er forresten "nådsendsbrød"? Det ku' jo være, jeg havde noget...

Med venlig hilsen
Martin Schulz

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 30-06-03 21:55

Schulz wrote:

> Det er da helt ok. Jeg var nok klar over, at det måtte stoppe på et
> tidspunkt. Du skal have tak for dit bidrag.
>
> Hvad er forresten "nådsendsbrød"? Det ku' jo være, jeg havde noget...

Hm, må en anden svare ?

Jeg kunne nok, men vil ikke,,

Er trods alt påvirket af Jimmy, der tror jeg er her for kapre kunder,
og skræmme andre væk.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-06-03 22:01

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hm, må en anden svare ?

Det at skulle leve af andres nåde og barmhjertighed.

Se evt. her: http://home.tiscali.dk/6x108070/sr_rut_2002/

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 30-06-03 22:32

Schulz wrote:

> Det er da helt ok. Jeg var nok klar over, at det måtte stoppe på et
> tidspunkt. Du skal have tak for dit bidrag.

Hm, jeg har fortsat kunder, der ikke forstår at de må betale ekstra,
fordi de ikke kan finde deres bilag, at deres datter er konfirmeret,
eller blevet student, at de er flyttet, at de glemte det brev vi sendte,
- vil du have flere undskyldninger,

så brug de andre hjælpsomme..

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-06-03 22:44

"Erik G. Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> fordi de ikke kan finde deres bilag, at deres datter er konfirmeret,
> eller blevet student, at de er flyttet, at de glemte det brev vi sendte,

Åh, nu er jeg med .... nej, jeg brokker mig ikke over regningen .....
beløbet er aftalt for 2 år ad gangen...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-06-03 22:42

Schulz wrote:

> Spørgsmål to:
>
> Hvordan kan mit resultat blive positivt, når min kassebeholdning er negativ?
>
> Jeg har kun brugt kassen som til/fra.

Det kan det snildt være fx likviditetsproblemer opstået ved at du har
bundet mange varer i varelageret.

Fra : JørgenE

Dato : 30-06-03 22:27

> [...]
prøvet
> det før, og ham, der havde lovet mig hjælp, er hoppet fra.

Hvis du kan komme til Roskilde, vil jeg gerne hjælpe dig selvom jeg ikke har
tid, men jeg har lidt ondt af dig, selvom du selv er skyld i at komme så
sent igang, men det kender vi vist alle.

Det skal være eftermiddag, da jeg er på lagerkontrol formiddag. Mail på
jm@revisor-partner.dk men du får ikke svar før jeg kommer på kontoret.

Mvh. JørgenE

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-06-03 22:32

"JørgenE" <elsted@image.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis du kan komme til Roskilde, vil jeg gerne hjælpe dig selvom jeg ikke
har
> tid, men jeg har lidt ondt af dig, selvom du selv er skyld i at komme så
> sent igang, ...klip

Dig kan man vist kalde en rigtig barmhjertig samaritan...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Schulz

Dato : 01-07-03 10:30

Hej Jørgen.

Mange tak for tilbudet, men da jeg bor i Silkeborg, kan jeg knap nå det.
Bortset fra det, så begynder det også at ligne noget... Altså med
regnskabet. Jeg skal nok nå det takket være jer her i gruppen.

Der kan selvfølgelig dukke et spørgsmål op lidt senere på dagen, men jeg ser
positivt på det...

Jeg kan garantere, at jeg inden næste år har fuldstændig styr på det med
regnskab, så jeg ikke længere er afhængig af andre, som åbenbart alligevel
hopper fra, når det gælder...

Tak til jer alle!

Med venlig hilsen
Martin Schulz

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> wrote in
message news:3f00ac5e$0$48905$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-07-03 12:33

Schulz wrote:

> Jeg kan garantere, at jeg inden næste år har fuldstændig styr på det med
> regnskab, så jeg ikke længere er afhængig af andre, som åbenbart alligevel
> hopper fra, når det gælder...

Nu syntes jeg lige du strammer den en takt for meget, kammerat.

Vi er sgu ikke venner eller buddy-teams eller hvad pokker du måtte tro
vi er herinde.

Vi er nogen som godt kan li' at _hjælpe_ med at få nogen tanker på plads
eller give et skub i den rigtige retning.

Men selve arbejdet. Det må man sgu selv klare.

Ønsker man at der kommer gratis konsulenthjælp, så må man sgu' da tro om
igen. Nyhedsgruppen dk.erhverv er ikke gratis revisorarbejde.

Ligesom du heller kan forvente at alt hvad der bliver sagt (fx hvad jeg
siger omkring bogføring) er 100% i overensstemmelse med
sandheden/lovgivningen.
Vi svarer alle ud fra, hvad vi ved eller mener at vide. At det tit så
rammer plet, tja det viser vel bare hvor gode vi er til de ting vi har
lært gennem tiderne.

Jeg håber inderligt, at du kan se forskellen på ///hjælp/// og
///revisorarbejde///.
For revisorarbejde har du i hvert fald ikke fået af undertegnede.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-07-03 13:19

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu syntes jeg lige du strammer den en takt for meget, kammerat.

Jeg tror du misforstår ... den der hoppede fra, var guttens private hjælper
og ikke nogen i NG´en.

PS: Rart at høre gutten nu har forstået alvoren bag selvangivelse,
årsregnskab mv.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Schulz

Dato : 01-07-03 13:41

Uha ja!

---snip---
Martin

Carsten

Bjørn
> Jeg tror du misforstår ... den der hoppede fra, var guttens private
hjælper
> og ikke nogen i NG´en.
---snip---

Min "tak" var bestemt positivt ment... Som Bjørn skriver, var det min ven
som havde lovet at hjælpe, som sprang fra, ikke jer... Jeg sætter stor pris
på jeres hjælp her i NG'en. Jeg er klar over, at jeg ikke skal forvente
revisor-hjælp, men regnskabet er meget simpelt. Jeg skulle bare lige have
tingene vendt rigtigt. Det går fint nu.

Endnu engang mange tak... I må alle have en god uge.

Med venlig hilsen
Martin Schulz

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-07-03 16:26

Schulz wrote:

> [...]
> på jeres hjælp her i NG'en. Jeg er klar over, at jeg ikke skal forvente
> revisor-hjælp, men regnskabet er meget simpelt. Jeg skulle bare lige have

Så må jeg jo skynde mig at komme med en uforbeholden undskyldning.....

Undskyld.