Cookies og stem
Fra : pepss

Dato : 26-06-03 21:44

jeg er ved at lave en afstemning på vores side men jeg kan ikke lige se
hvordan jeg tjekker om brugeren har stemt...
min idé er noget med en cookie a´la det her:
strstem = Request.Cookies("blitz")("stem")
' vist cookies ikke er der så.....
if strstem <> "" then
'her kan stemmes
else
'vis afstemning
end if

men hvor er det så en god ide at sette cookien?
er der ikke en der vil forklare hvordan man "plejer" at lave sådan noget?
--
pepss
den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Tom Jensen

Dato : 29-06-03 11:13

"pepss"
> [...]
>
> men hvor er det så en god ide at sette cookien?
> er der ikke en der vil forklare hvordan man "plejer" at lave sådan noget?

Hvis du vil have fuldstændig kontrol med om brugeren har stemt eller ej,
kan du ikke bruge cookies. Brugeren kan nægte at modtage cookies,
kan slette en cookie eller tilgå siden fra en anden PC.
Du skal lave en database, hvor hver bruger har sit eget logon og password
og så skal du have et felt, der fra start er tomt. Når brugeren så har stemt
vil
dette felt være fyldt med "Ja" eller "Nej" eller 12, eller hvad det nu er
brugeren
kan afgive som stemme. Du behøver nu blot når en bruger logger sig ind:
Check om brugeren eksisterer og password er korrekt. Ellers farvel.
Check om brugeren ikke har stemt. Ellers "Du har stemt".
Du opnår osse den ekstra gevinst, at det bliver meget nemt at tælle stemmer.

Tom Jensen
FF Soft
www.ffsoft.dk

Hent en gratis web shop

Fra : pepss

Dato : 30-06-03 20:15

"Tom Jensen" <tje@fsoft.dk> skrev
> [...]
> Check om brugeren ikke har stemt. Ellers "Du har stemt".
> Du opnår osse den ekstra gevinst, at det bliver meget nemt at tælle

tak for det svar!
jeg kan godt se at man før mere kontrol over om brugeren har stemt på den
måde men da der ikke er andet på siden der kræver at man logger ind er det
jo nok lidt for meget at lave det!