MS Windows
briani 27239
Problemer med ntbackup
Fra : Christian Wirenfeldt

Dato : 26-06-03 18:57

Jeg har fået Win XP og har installeret ntbackup. Har gennemlæst
instruktionerne vedr. ntbackup, men ryger konstant ind i problemer. Er
det mig, der kludrer i det? Mit ønske er i al sin enkelhed lejlighedsvis
at foretage backup til diskette af udvalgte mapper eller filer. Har p.t.
kun lagret 3 sæt filmarkeringer. Der sker f.eks. følgende:

Jeg åbner ntbackup, klikker på fanen sikkerhedskopiering, job, indlæs
markeringer, og åbner et af de eksisterende filmarkeringssæt. Feltet
"Medie- eller filnavn på sikkerhedskopi" viser navnet på et andet sæt,
som jeg senest brugte.

Klik på "start sikkerhedskopi" giver meddelelsen: "Drev A:\ er tomt". Ud
med disketten og ind igen.
Jeg vælger, at mediets data skal erstattes med denne sikkerhedskopi og
får så meddelelsen: "Der er ikke tilstrækkelig plads på disken. Indsæt
en anden disk". Kun hvis jeg indsætter en tom formatteret diskette,
kører sikkerhedskopieringen. Måske skal jeg bruge flere disketter. Men
Status viser, at alle filer er behandlet, længe før programmet beder om
en ny diskette og kører kopieringen færdig.

Indstillingerne er: Normal sikkerhedskopiering, resume af log, nogle
filtyper udeladt.

Kan jeg evt. hente "Backup" fra den gamle WIN95- installationsCD og
bruge det program under WinXP? Det er ganske vist laaangsomt, men
pålideligt, og så kan det jo komprimere data på disketten. Det kan
ntbackup ikke.

Med venlig hilsen

Chr. Wirenfeldt