MS Windows
briani 27239
Forskel på WinME og WinXP
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 26-06-03 02:26

Nu er der virkeligt noget der undrer mig;

For dem der kan huske noget tid tilbage, de vil nok kunne huske at jeg
havde nogle problemer med et Palit Daytona GeForce4 Ti4200.
Det har jeg faktisk stadigvæk, men fandt tilfældigvis ud af noget "sjovt";

Kortet kan sagtens køre og fungerer, hvis jeg installerer WinME på min PC,
men vil ikke fungere såfremt jeg installerer WinXP Pro på min PC?????

Læg venligst mærke til, at der på ingen måde er tale om ændring af nogen
form for hardware, der er tale om at installere enten WinME eller WinXP Pro
på et ellers 100% ens system.

Er der nogen der kan forklare mig ovenstående, for jeg fatter det
simpelthent bare ikke?????
Medmindre selvfølgelig, at Nvidia's drivere bare ikke kan/vil fungere med
NTFS filsystem?

Håber nogen kan hjælpe mig.

Mvh. Jan

Fra : Edmund

Dato : 27-06-03 17:13

Jan Allan Andersen wrote:
> [...]
> simpelthent bare ikke?????
> Medmindre selvfølgelig, at Nvidia's drivere bare ikke kan/vil fungere

Profferne er ovre i dk.edb.hardware.grafikkort
Fortæl dem hvilken driver version du bruger.

Jeg kan ikke hjælpe dig, men af ren nysgerrighed kunne jeg godt tænke
mig at vide om XP finder en eller anden standard Nvidia driver under XP
installation.

Hvis den gør det, har du så været inde i enhedsorientering og set om du
virkelig også har fået installeret den rigtige driver, som du vel har
hentet fra Nvidia´s webside.
Nu kan jeg ikke huske om Nvidia drivere er exe filer eller om man skal
opdate driverne via enhedsorientering.
Hvis man ikke fravælger det der "automatisk" og "søg også i" kan XP godt
finde på at installere den gamle driver.

--
Mvh Edmund