Larm fra en DL-604 switch/router?
Fra : Kim Bendtsen

Dato : 26-06-03 22:03

Det lyder til at denne router er god til 3-4 mands deling af Internet. Men
nu hvor en person skal have den stående hos sig vil jeg høre om denne er
passiv kølet eller i modsat fald, om den er til at have stående ved
siden af sengen.

Mvh
Kim

Fra : jens

Dato : 25-06-03 22:52

"Kim Bendtsen" <klbe00@REMOVE_THIScontrol.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder til at denne router er god til 3-4 mands deling af Internet.

God er nok lige til den skarpe side.

>[................vil jeg høre om denne er passiv kølet

Det er den

> eller i modsat fald, om den er til at have stående ved
> siden af sengen.

Det kommer an på om man kan lide et varmt soveværelse.
DI604 kan erstatte en mindre radiator, men den larmer ikke.

Mvh Jens

Fra : Kim Bendtsen

Dato : 26-06-03 07:04

> God er nok lige til den skarpe side.
:)

> Det kommer an på om man kan lide et varmt soveværelse. DI604 kan
> erstatte en mindre radiator, men den larmer ikke.
Det lyder ikke godt for strømforbruget. Er der en mindre router/switch
hvor de har tænkt lidt over strømforbruget? Ellers bliver det en 604..

Mvh
Kim

Fra : jens

Dato : 26-06-03 07:13

"Kim Bendtsen" <klbe00@_FJERN_control.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder ikke godt for strømforbruget. Er der en mindre router/switch
> hvor de har tænkt lidt over strømforbruget? Ellers bliver det en 604..

Formodentlig er strømforbruget ikke allarmerende, men en DI604 er over for
mig påstået konstrueret specielt med henblik på at kunne og skulle blive
_meget_ varm.

Jeg mente det var en konstruktionsfejl......

Men der er da masser af andre routere som er nemmere og også bedre end netop
DI604.

Surecom, 3com, Trendnet, Netgear.
Sågar en Topcom fra Bilka ville jeg foretrække fremfor den der......

Topcommen er faktisk ikke så ringe endda

Mvh Jens

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 26-06-03 07:35

Hvad skulle ideen være med at den "er konstrueret specielt med henblik på at
blive meget varm" være?

Fra : jens

Dato : 26-06-03 07:45

"JSH (9800)" <jstenbak@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skulle ideen være med at den "er konstrueret specielt med henblik på
at
> blive meget varm" være?

Den bliver meget varm.
Det var nærmest et forsvar mod min påstand om at der skulle et brandsikkert
skab til, hvortil svaret var
"DI604 er konstrueret til at blive meget varm, komponenterne er udvalgt så
de kan tile det."

Efterfølgende spørgsmål om, om strømforsyningen kunne blive ustabil pga.
varmen gav aldrig svar, selvom det blev lovet.

Den pågældende var faktisk ret ihærdig for at afvise mine klagepunkter på
firewall delens tvivlsomme virknings grad.
Men jeg har hverken hørt et set til ham siden Februar/marts ca.

Om den nye firmware ændrer noget ved jeg så ikke, jeg har kun haft 1.61B1 og
1.62B2, sidstnævnte fordi den første brændte sammen erfter små 3 uger.

Men det var _ikke_ på grund af varmen den gjorde det

Mvh Jens

Fra : Kim Bendtsen

Dato : 26-06-03 12:02

> Men der er da masser af andre routere som er nemmere og også bedre end
> netop DI604.
> Surecom, 3com, Trendnet, Netgear.
> Sågar en Topcom fra Bilka ville jeg foretrække fremfor den der......
Så har jeg kigget lidt mere.. En surecom ligger i et fornuftigt prisleje.
har en strømforsyning på 800mA/9v. Så kan den vel ikke bruge mere end ca
7w.

Hvis der er nogen som kan se nogler mangler ved den må de endelig sige
til. Den skal bruges mellem kabel-modem og 3-4 computere. Muligvis en
server og nogle spil på lan-siden som skal tilgå wan.
Lige et link til productspecifications..
http://www.surecom-net.com/pd-broadband-4504ax.htm

Mvh
Kim