hulmurs isolering???
Fra : Lars Bach

Dato : 25-06-03 20:45

jeg er ved at bygge ny garage, og har dummet mig lidt ved ikke at få lagt
isolering i væggene med det samme... mit spørgsmål er så, hvad og hvor kan
man købe noget til at hælde i hulmuren inden jeg får lagt tag på??? kan man
ikke købe flamingo kugler og hælde i??? kan/må man evt. bruge leganøder??
hvad er bedst og hvad er billigst?? det er jo nemt lige at hælde i hulmuren
inden taget kommer på...

Fra : bme

Dato : 25-06-03 21:28

Hvis du kan komme til at hælde ned fra oven, så ville jeg bruge
flamingokugler og en lang pind til at lede dem på vej. Hold dig fra leca, så
kan du lige så godt undvære, de er bedst som kapilærbrydende lag, ikke
særlige gode til at isolere.

/bo

Fra : Lars Bach

Dato : 25-06-03 21:37

alletiders så vil jeg bruge flamingo kugler, det er lager vare på de gængse
byggemarkeder??? nogen der ved hvad de ca koster??

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 25-06-03 21:50

"Lars Bach" <lbach@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
| alletiders så vil jeg bruge flamingo kugler, det er lager vare
på de gængse
| byggemarkeder??? nogen der ved hvad de ca koster??

Undersøg først om flamingokuglerne ikke synker sammen med tiden
og dermed lader den øverste del af muren være uisoleret (det
værste er i så fald, at man tror at den er isoleret, for man kan
jo ikke se isoleringen!). Det har ihvertfald tidligere været et
problem med den slags.

Lars

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 26-06-03 09:24

> Undersøg først om flamingokuglerne ikke synker sammen med tiden
> og dermed lader den øverste del af muren være uisoleret

Så en reklame for noget "sten-materiale" der er lavet af noget vulkansk
sten. Jeg kan ikke huske hvad det hedder men det har været nemt her i
gruppen.

/A

Fra : Torben

Dato : 26-06-03 16:58

Det er Perlite du tænker på, tror jeg. Det kan du købe hos dansk perlite
www.perlite.dk

Mvh.
Torben
Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 26-06-03 17:32

Torben wrote:
> Det er Perlite du tænker på, tror jeg. Det kan du købe hos dansk
> perlite www.perlite.dk

Yep og ifølge deres egne reklamer så synker det ikke sammen - det var
det jeg kunne huske. Kender ikke prisniveauet men nok værd at overveje
for Lars

/A

Fra : Lars Bach

Dato : 26-06-03 20:48

lyder da spændene, men der står hverken noget om pris eller hvor det kan
købes??? nogen der ved noget om det??

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-06-03 21:23

On Thu, 26 Jun 2003 21:48:07 +0200, "Lars Bach" <lbach@post11.tele.dk>
wrote:

>lyder da spændene, men der står hverken noget om pris eller hvor det kan
>købes??? nogen der ved noget om det??

Jeg kender lidt til Perlite - men ikke i forbindelse med isolering.
En del planteskoler sælger det, bl.a. til at blande i jorden til
krukker, hvor det giver luft til rødderne.

Selv bruger jeg det til at dække med når jeg sår frø i kasser. Det er
utroligt godt til formålet, selv de mindste frø kommer op gennem det,
jævnt og uden problemer.

De priser jeg har set det til i planteskolerne har været 80 - 90 kr for
en pose med 50 liter. Til isolering må det være muligt at købe nogle
større portioner til en billigere penge.

http://www.gartneriet.dk