PostDanmark er begyndt at bone erhvervsfor~
Fra : Rasmus

Dato : 25-06-03 16:37

PostDanmark er begyndt at bone erhvervsforsendelser der er korrekt frankeret !

Fik idag en forsendelse fra Maersk-Air selvom de er stenrige, var den korrekt
maskinfrankeret med 12,00 kr.

Trods det kræver PostDanmark afsenderen for Portoen er berigtiget overfor afsender med en
påklistret brun seddel

Sådan kan PostDanmark vende et underskud til et overskud

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 25-06-03 16:40

"Rasmus" <devnull@sunsite.dk> skrev:

> PostDanmark er begyndt at bone erhvervsforsendelser der er korrekt
> frankeret !

Næppe.

> Fik idag en forsendelse fra Maersk-Air selvom de er stenrige, var
> den korrekt maskinfrankeret med 12,00 kr.

Dvs. fordi man er stenrig kan man ikke frankere forkert?

> Trods det kræver PostDanmark afsenderen for Portoen er berigtiget
> overfor afsender med en påklistret brun seddel

Hvilket du roligt kan regne med, at PostDK kan dokumentere oh hvis de
ikke kan kommer de jo nok til at tilbagebetale den for megen opkrævee
porto.

> Sådan kan PostDanmark vende et underskud til et overskud

Aha. Og du ved, at forsendelsen var korrekt frankeret? Det er altså
ikke længere kun vægten som portoen afhænger af men også forsendelsens
dimensioner.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Rasmus

Dato : 25-06-03 16:47

> Aha. Og du ved, at forsendelsen var korrekt frankeret? Det er altså
> ikke længere kun vægten som portoen afhænger af men også forsendelsens
> dimensioner.

Det var et storbrev 26x21 cm og 4 mm tyk, 240 gram, kontrolmålt på en original brevvægt
Korrekt takst 12,00 kroner

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 25-06-03 16:54

"Rasmus" <devnull@sunsite.dk> skrev:

> Det var et storbrev 26x21 cm og 4 mm tyk, 240 gram, kontrolmålt på
> en original brevvægt Korrekt takst 12,00 kroner

Hvis du mener der er tale om en fejl, som der er ud fra det du angiver,
så kan du jo kontakte afsender, der kan få dokumentationen fra PostDK.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 25-06-03 18:41

"Rasmus" <devnull@sunsite.dk> skrev i en meddelelse

> "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse

> Det var et storbrev 26x21 cm og 4 mm tyk, 240 gram, kontrolmålt på en
original brevvægt
> Korrekt takst 12,00 kroner

Hvad med datoen i maskinstemplet? Den skal være fra samme dag som
forsendelsen afsendes.
Eller måske er den ved en fejl blevet stemplet med berigtiget over for
afsender. Ved du om afsender har modtaget en regning?

Kim

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-06-03 17:05

KLIP

> Dvs. fordi man er stenrig kan man ikke frankere forkert?

Måske det skyldes et tab på 100 mill. kr. samt de forestående fyringer eller
det faktum at virksomheden netop nu får tilført kapital fra aktionærerne....

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 25-06-03 18:45

Hej

"Rasmus" <devnull@sunsite.dk> wrote:

>Fik idag en forsendelse fra Maersk-Air selvom de er stenrige, var den korrekt
>maskinfrankeret med 12,00 kr.

Det med "stenrige" er nok som man tar' det, Maersk-air døjer med nogle
særdeles fæle underskud i 100 Mill. kr. klassen. - Iøvrigt syntes jeg at
ovenståede lyder lidt selvmodsigende/ulogisk. - Mon ikke sagen er at
MA har afsendt kuverten helt uden frankering (selvfølgelig ved en fejl)
og at den korrekte maskinfrankering du ser, er udført/påklistret af Post
DK ?

>Trods det kræver PostDanmark afsenderen for Portoen er berigtiget overfor afsender med en
>påklistret brun seddel

Se ovenfor...

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 28-06-03 16:07

Rasmus wrote:

> PostDanmark er begyndt at bone erhvervsforsendelser der er korrekt frankeret !

Hm, de har ikke altid selv styr på det

Vi har PostDK til at hente og frankere al post, og vi fik da en del
underfrankeringsregninger, indtil det gik op for den lokale
postmester, at det var hans problem.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.