trådløs Access point, kan ikke kommunikere
Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 25-06-03 16:37

jeg kan ikke få forbindelse med min nyanskaffede wireless access point
(belkin).kører winXP proff. TDC opkobling med ADSL, speedstream og hub.
Problemet er jo, når jeg ikke kan få forbindelse, ja så kan jeg jo ikke
ændre i opsætningen !!

Hilsen Thorleif

Fra : WE

Dato : 25-06-03 17:17

Hov!
Jeg skal ikke gøre mig klog på dit Access Point, men det virker utrolig
fornuftigt, at du IKKE kan få forbindelse. Så kan andre nemlig heller ikke.
På mit AP (af et andet mærke) sker konfigurationen via en USB-port (uden om
netværket).

v.h.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 25-06-03 18:24

"WE" <pophaar@d.y> wrote:

> [...]
> nemlig
> heller ikke. På mit AP (af et andet mærke) sker konfigurationen via

Så vil jeg tilgengæld gøre mig klog på, at det ville være rart hvis du
ligesom alle os andre, kunne overholde netiketten om citat teknik.

Mvh. Bo

http://www.geekworld.dk/~bo/

Fra : WE

Dato : 25-06-03 20:52

Tak for skidtspanden.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 25-06-03 22:02

"WE" <pophaar@d.y> wrote:

> Tak for skidtspanden.

Er det så svært at overholde de simple regler der er for dette forum?

Dine indlæg er ikke spor læsevenlige, når du svarer i toppen, desuden
er det lettere at svare hensigtmæssigt, under det citerede..

Eller fjern det citerede, det er båndbredde spild!

--
Mvh. Bo

http://www.geekworld.dk/~bo/

Fra : jens

Dato : 25-06-03 22:25

"Bo Simonsen" <NOSPAM.bo@geekworld.dk> skrev i en meddelelse

> Dine indlæg er ikke spor læsevenlige, når du svarer i toppen, desuden
> er det lettere at svare hensigtmæssigt, under det citerede..

Godt argument.

> Eller fjern det citerede, det er båndbredde spild!

Dårligt argument.

Fjern ikke det citerede, det fremmer forståelsen.

Fjern det der ikke citeres, det fremmer overskueligheden, og mindkser
misforståelses muligehderne.

Mvh Jens

Fra : Bo Simonsen

Dato : 26-06-03 01:21

"jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote:

> Fjern det der ikke citeres, det fremmer overskueligheden, og mindkser
> misforståelses muligehderne.

Ja, men så længe han ikke bruger muligheden for at kommentere det
citerede, er det jo lige fedt. Så kan man jo ligeså godt skære det væk.

Der er jo ingen der siger at man skal citere, det fremmer bare
læsevenligheden.

--
Mvh. Bo

http://www.geekworld.dk/~bo/

Fra : jens

Dato : 26-06-03 05:53

> Ja, men så længe han ikke bruger muligheden for at kommentere det
> citerede, er det jo lige fedt. Så kan man jo ligeså godt skære det væk.

Det er så rigtigt, men hvis andre læste den sætning du vejledte med, kunne
det hurtigt blive noget rod.

Mvh Jens

Fra : Bo Simonsen

Dato : 26-06-03 12:04

"jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote:

> Det er så rigtigt, men hvis andre læste den sætning du vejledte med,
> kunne det hurtigt blive noget rod.

Ja jeg var nok lidt irreteret, denne diskution hører til i
dk.admin.netikette, så vi skal fortsætte den der, eller slutte den (dog
mener jeg ikke der er behov for yderligere diskution).

--
Mvh. Bo

http://www.geekworld.dk/~bo/

Fra : Christian Lyng

Dato : 25-06-03 21:43

"Bo Simonsen" <NOSPAM.bo@geekworld.dk> wrote in message

> Så vil jeg tilgengæld gøre mig klog på, at det ville være rart hvis du
> ligesom alle os andre, kunne overholde netiketten om citat teknik.
>
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Vær konstruktiv

http://www.usenet.dk/netikette/vejledhvordan.html/

Chr.

Fra : Christian Lyng

Dato : 25-06-03 21:44

"Christian Lyng" <chrisl@SLETDETTEtiscali.dk> wrote in message

> "Bo Simonsen" <NOSPAM.bo@geekworld.dk> wrote in message

> Vær konstruktiv

skod link.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 25-06-03 22:12

"Christian Lyng" <chrisl@SLETDETTEtiscali.dk> wrote:

> Vær konstruktiv

> http://www.usenet.dk/netikette/vejledhvordan.html/

Jeg gik måske lidt over stregen, af hvad der er konstruktivt, og hvad
der ikke er. Men det er en kedelig udvikling, at folk ikke engang kan
overholde de retningslinier der er sat.

Fx. min "newsreader" citetere normalt med LF>, men jeg har sat den til

--
Mvh. Bo

http://www.geekworld.dk/~bo/

Fra : Christian Lyng

Dato : 25-06-03 22:46

> [...]
> overholde de retningslinier der er sat.
>
> Fx. min "newsreader" citetere normalt med LF>, men jeg har sat den til

Du har absolut ret..det er irriterende at sidde og scrolle op og ned i en
tråd!....

Chr.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 26-06-03 01:23

Hmm, det ser vidst udtil at SoupGate har en bug.

> Du har absolut ret..det er irriterende at sidde og scrolle op og ned
> en tråd!....

Korrekt. :)

--
Mvh. Bo

http://www.geekworld.dk/~bo/

Fra : Verner

Dato : 25-06-03 22:12

On Wed, 25 Jun 2003 19:24:24 +0200, NOSPAM.bo@geekworld.dk (Bo
Simonsen) wrote:

>Så vil jeg tilgengæld gøre mig klog på, at det ville være rart hvis du
>ligesom alle os andre, kunne overholde netiketten om citat teknik.

Godt Bo,

bare sig noget til dem - det er utroligt godt at vi har nogle vigtige
personer som dig.

Verner

Fra : Bo Simonsen

Dato : 25-06-03 22:17

vv@mail.tele.dk (Verner) wrote:

> bare sig noget til dem - det er utroligt godt at vi har nogle vigtige
> personer som dig.

Du synes måske det er helt iorden at folk kommentere i toppen? Hvilket
jo ikke giver nogen mening når ens fine Outlook Express-nyhedslæser,
citere den foregående tekst.

--
Mvh. Bo

http://www.geekworld.dk/~bo/

Fra : Verner

Dato : 25-06-03 22:26

On Wed, 25 Jun 2003 23:17:04 +0200, NOSPAM.bo@geekworld.dk (Bo
Simonsen) wrote:

>Du synes måske det er helt iorden at folk kommentere i toppen? Hvilket
>jo ikke giver nogen mening når ens fine Outlook Express-nyhedslæser,
>citere den foregående tekst.

Nej, det er jo ikke helt korrekt iflg. "reglerne" - enig.

Men husk nu på "reglerne" næste gang du lige smutter over for gult !

Verner

Fra : jens

Dato : 25-06-03 22:32

"Verner" <vv@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Men husk nu på "reglerne" næste gang du lige smutter over for gult !

Det er vist ikke tilfældet med netop WE.

Samtlige indlæg i denne tråd med den afsender er "smuttet" over for rødt,
undtagen det første, med lidt god vilje.

Mvh Jens

Fra : Bo Simonsen

Dato : 26-06-03 01:20

vv@mail.tele.dk (Verner) wrote:

> Nej, det er jo ikke helt korrekt iflg. "reglerne" - enig.

Korrekt.

> Men husk nu på "reglerne" næste gang du lige smutter over for gult !

Ja ok. Tousche. :)

--
Mvh. Bo

http://www.geekworld.dk/~bo/

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 25-06-03 19:02

> På mit AP (af et andet mærke) sker konfigurationen via en USB-port (uden
om
> netværket).

Jo, men for at ændre opsætningen, skal man bruge et password, så den er vel
god nok.
Jeg kan ikke bruge USB da der kun er til netstik (R45) Opsætningen
foregår fra kablet PC.
Den trådløse og den stationære mødes i hub.

Hilsen Thorleif

Fra : WE

Dato : 25-06-03 20:56

Kan du så ikke sætte den stationære til AP'et via RJ45?

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 25-06-03 21:28

> Kan du så ikke sætte den stationære til AP'et via RJ45?

Jo, men det er også prøvet. stadig ingen forbindelse. Jeg har på
fornemmelsen, at det er noget med IP adresser at gøre, jeg har dynamisk. Men
om "AP" kan finde ud af det ???

Thorleif, med mange grå hår.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-06-03 21:55

"Gitte & Thorleif" <mejsen@post6.tele.dk> wrote in

> Jo, men det er også prøvet. stadig ingen forbindelse. Jeg har på
> fornemmelsen, at det er noget med IP adresser at gøre, jeg har
> dynamisk. Men om "AP" kan finde ud af det ???

Har du ikke fået en CD med til dit AP?

Til mit Linksys AP er der en CD med et program, som finder alle linksys
802.11g AP inden for rækkevidde (som regel kun ét ;) og så kan man
konfigurere det som man lyster (når man har angivet passwordet).

Til de mere avancerede funktioner kan man så efter grundkonfigurationen er
sat op, gå ind på AP'et IP-adresse og konfigurere det via et WEB-interface
med tilhørende password. Ganske snedigt, og ret nemt.

Flemming

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 25-06-03 22:08

> Har du ikke fået en CD med til dit AP?

Jo, det har jeg, men den kan ikke finde AP'en og dermed får jeg ikke
mulighed for at komme ind og konfigurerer den.
Men nu har jeg pakket l..... sammen, og returnere det til ELGiganten,
derefter går jeg ned Vestergade i Århus, finder en lille PC butik, hvor kan
man vel få noget ordentlig support, og så giver jeg gerne en smule mere for
udstyret.

Tak for hjælpen til alle.

Thorleif.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-06-03 15:38

> [...]

> (belkin).kører winXP proff. TDC opkobling med ADSL, speedstream og hub.
> Problemet er jo, når jeg ikke kan få forbindelse, ja så kan jeg jo ikke

Du skal pille Speedstream routeren af og lave dit access point om til en
kopi af SpeedStream routeren.

En hub er noget junk.

Er der ikke indbygget et par switch porte i dit access point ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/