Male afsyret dør på een side
Fra : J.B

Dato : 25-06-03 13:56

Jeg vil male en afsyret dør på den ene side kun, men hvordan undgår jeg den
slår sig?

Mvh
J.B

Fra : Jørgen

Dato : 25-06-03 14:46

Døren slår sig ikke af at blive malet

Fra : J.B

Dato : 25-06-03 15:01

Heller ikke når den kun skal males på den ene side? Den er iøvrigt afsyret
nu uden behandling. Skal jeg mon behandle den på begge sider først før
maling?

Fra : Jørgen

Dato : 25-06-03 21:22

> Heller ikke når den kun skal males på den ene side?

nej hvis den slår sig er det ikke pga. maling

Den er iøvrigt afsyret
> nu uden behandling. Skal jeg mon behandle den på begge sider først før
> maling?

Hvad mener du med behandling, Maling er da en behandling

Fra : zigge

Dato : 25-06-03 23:32

"J.B" <none@at.all> wrote in message
> Heller ikke når den kun skal males på den ene side? Den er iøvrigt afsyret
> nu uden behandling. Skal jeg mon behandle den på begge sider først før
> maling?

Hvis du mener at du har afsyret med kausisk soda og nu spekulere på om du
skal neutralisere med eddikesyre på begge sider, så er svaret ja. Det er
rimeligt vigtigt at døren er Ph-neutral og helt tør før du maler. Spørg evt.
farvehandleren om der skal forbehandles med en speciel grunder...
Hvis det er en fyldningsdør, så bliver den ikke mere skæv af kun at blive
malet på den ene side, end du allerede har lavet den ved at afsyre den

Mvh
//zigge