Søge funktion & finde måde at include på..
Fra : Kenneth Auchenberg

Dato : 25-06-03 13:02

heyza

Jeg har 3 spørgsmål:

1)Jeg har lavet mig en søge funktion og den virker fint, men når
jeg bruger include til at at smide den ind på min side og bruger
?site=soeg_go i min form action så får jeg en
HTTP 405 - Resource not allowed
Internet Information Services fejl og den aner hvad ikke hvad
betyder§!..

I kan prøve her:
- http://www.thefatman.dk/new_design/?site=soeg

2)
Kan man includerer sine filer på en anden måde end include.file
og server execute? Kan man så man bare siger f.eks
www.thefatman.dk/soeg.asp og så includer den det i ens tabel?

3)
I PHP kan man sætte en variabel som finder alt som er subdir,
hvis jeg f.eks skriver html.thefatman.dk, så kan man trække html
ud af URL'en og bruger den.?
Her tænker jeg på http://thefatman.numsefisk.dk/

Det samme kan man med subdirs f.eks www.thefatman.dk/html, kan
man gøre det samme i ASP?

Håber I forstår mine spørgsmål og på forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-06-03 15:31

Kenneth Auchenberg wrote :

> [...]
> ?site=soeg_go i min form action så får jeg en
> HTTP 405 - Resource not allowed
> Internet Information Services fejl og den aner hvad ikke hvad

Det betyder sikkert at du ikke kan lave et POST-request til roden af en
folder - det skal være til en fil i stedet. Det er så vidt jeg ved
behavior by design, og det opfører sig på samme måde på Apache.

> Kan man includerer sine filer på en anden måde end include.file
> og server execute? Kan man så man bare siger f.eks
> www.thefatman.dk/soeg.asp og så includer den det i ens tabel?

Jeg forstår dig ikke helt, men måske kan du bruge http://www.asp-
faq.dk/article/?id=50 til noget

> I PHP kan man sætte en variabel som finder alt som er subdir,
> hvis jeg f.eks skriver html.thefatman.dk, så kan man trække html
> [...]

Der er ikke noget du kan gøre i PHP, som du ikke kan gøre i ASP -
spørgsmålet er blot hvordan. Jeg vil tro at funktionaliteten i PHP er
lavet som en function, der så er distribueret med den PHP du har
installeret.

I ASP kunne det se således ud:

sHost = Request.ServerVariables("HTTP_HOST")
aHost = Split(sHost,".")
sSub = aHost(0)

(med passende fejlhåndtering og alt det der pjat :)

Se i øvrigt http://asp.stocholm.dk/servervariables.asp for hvilke
værdier du umiddelbart kan trække ud af requestet fra brugerens browser.

--
Jesper Stocholm - www.stocholm.dk

Giv et bud på et nyt design til Polyteknisk Forenings hjemmeside.
Se konkurrencen på www.pf.dtu.dk/webdesign